انجمن مدیران ساختمان

11729
نجات کودک 6 ساله از دل آتش
تاریخ : 1398/6/26 11:59: کد خبر : 11729
آتش نشانان کودک 6 ساله ای را که در آتش سوزی واحد مسکونی در بزرگراه نواب، گرفتار شده بود، نجات دادند.
نجات کودک 6 ساله از دل آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همزمان با مشاهده ی شعله های آتش از سوی شهروندان و تماس تلفنی با سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 9:48 صبح امروز زنگ ایستگاه 52 و 85 و نجات یک را به همراه خودرو دستگاه تنفسی به محل حادثه در بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، کوچه سلحشوری اعزام کرد.
به گفته علی جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه دو واحدی خارج می شد و شعله های آتش در حال سرایت به واحد مجاور و راه پله بود.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان پس از باز کردن درب واحد مسکونی پس از جستجو در این منزل 60 متری کودک 6 ساله ای را یافته و بلافاصله به بیرون منتقل کردند و به سرعت تحویل عوامل اورژانس دادند.
معاون منطقه 5 تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با بکارگیری یک رشته لوله آبدهی به مقابله با این آتش سوزی پرداختند و در مدت زمان کوتاهی آتش را خاموش و از سرایت آن به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند.
وی افزود: پس از مهار آتش، نیروهای عملیات با فن فشار مثبت قوی(دمنده هوا)، دودهای جمع شده در داخل این واحد مسکونی را تخلیه کرده و در پایان پس از ارائه دستورات ایمنی به مدیر ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.
علت این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119097