انجمن مدیران ساختمان

11747
کولر گازی آتش به پا کرد
تاریخ : 1398/7/1 16:35:0 کد خبر : 11747
بروز نقص فنی در کولر گازی منزل مسکونی، آتش سوزی و انتشار دود زیادی را در پی داشت.
کولر گازی آتش به پا کرد
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر شعله وری کولر گازی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه 90 و نجات 17 را به همراه خودروی نردبان دار، ساعت 13:31 دقیقه روز گذشته به محل حادثه در شهر ری، جوانمرد قصاب، کوچه شمشاد غربی دوم اعزام کرد.
اسماعیل شریفی رییس ایستگاه 90 که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در یک ساختمان 8 طبقه 6 واحدی در طبقه اول، یک واحد مسکونی بر اثر بروز نقص فنی در کولر گازی طعمه شعله های آتش شده و دود زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.
وی ادامه داد: با توجه به حضور مالک(بانوی جوان و کودک خردسالش) در هنگام بروز آتش سوزی، آتش نشانان عملیات خود را آغاز کردند که معلوم شد هنگام بروز حادثه وی از منزل خارج شده است.
وی افزود: آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد منزل شدند و با کمک لوله های آبدهی مهار شعله های آتش را آغاز کردند و گروه نجات نیز همزمان اقدام به تخلیه 30 نفر از ساکنین ساختمان به خارج از مجتمع کردند تا از بروز حوادث دیگر پیشگیری کنند.
شریفی تصریح کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن آتش سوزی با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی، اقدام به تخلیه دود به خارج از فضای ساختمان کردند و در پایان با ارائه تذکرات ایمنی به مالک و ساکنین مبنی بر حفظ خونسردی در لحظات اولیه و انجام کارهای ایمنی اولیه برای جلوگیری از گسترش آتش، به ماموریت خود پایان دادند.م7
عکس: حمید امدادی



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119146