انجمن مدیران ساختمان

11768
کسی که شغل آتش نشانی را انتخاب می کند مورد لطف و عنایت خداوند قرار می گیرد
تاریخ : 1398/7/7 11:59:0 کد خبر : 11768
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با حضور در برنامه زنده تلویزیونی "یک روز تازه" خواستار مشارکت و همراهی شهروندان در پیشگیری و کاهش حوادث شد.
کسی که شغل آتش نشانی را انتخاب می کند مورد لطف و عنایت خداوند قرار می گیرد
به گزارش پایگاه خبری 125، مهندس مهدی داوری صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی که به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشان در هفت مهر ماه حضور داشت بر مشارکت بیش از پیش شهروندان در پیشگیری از حوادث و یادگیری اصول اولیه ایمنی و آتش نشانی و اشاعه فرهنگ ایمنی در جامعه تاکید کرد.
وی ضمن تبریک روز آتش نشان و گرامیداشت یاد و خاطره 58 شهید سازمان آتش نشانی تهران در پاسخ به سوال مجری مبنی بر تعداد تماس های دریافتی سامانه 125 گفت: روزانه سه هزار تماس تلفنی با ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و شماره ۱۲۵ برقرار می‌شود که البته از این تعداد، ۳۵۰ تماس منجر به ماموریت و مابقی مربوط به خدمات ایمنی و مشاوره کارشناسان به مردم عزیز است.
وی افزود: ۳۰ درصد ماموریت های روزانه آتش نشانان مربوط به مهار انواع آتش سوزی و انواع حوادث ویژه است، البته خدمات فنی و ایمنی و جلوگیری از خسارت و آسیب به مردم مانند؛ محبوس شدن در اتاق، شنیده شدن صدای آژیر در ساعات پایانی شب و یا حوادثی مثل آوار، سقوط در چاه، سقوط در ارتفاع و تصادف و آتش سوزی و... نیز از خدمات آتش نشانی است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به روحیه ایثارگری و عشق خدمت به همنوع در آتش نشانان تصریح کرد: ما بهترین دوستانمان را تقدیم ملت ایران کردیم و آنها شهید شدند و یقیناً در راه نجات هم وطنان هر کاری از دستشان برآمد انجام دادند همه ما مدیون آنهایی هستیم که برای ما جانفشانی کردند.
وی افزود: وقتی یک آتش نشان برای یک ماموریت و حادثه اعزام می‌شود با جان و دل آماده است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تلاش خود را به کار می‌بندند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و همین مسئله باعث شده در نظرسنجی‌های صورت گرفته بیشترین رضایت مندی را سازمان آتش نشانی از آن خود کرده باشد و چه سرمایی بالاتر از این که رضایت مردم را کسب کنیم.
داوری با تاکید بر نهادینه شدن روحیه ایثارگری در جامعه ایرانی بیان کرد: سیلی که در ایام نوروز رخ داد نشان داد که همه مردم هر کاری می توانستند برای نجات جان هموطنان انجام دادند کسانی که این حرفه را انتخاب می کنند باید عاشق این شغل باشند وگر نه انتخاب این شغل ساده نیست زیرا بودند کسانی که با ما همراه شدند ولی در مقطعی متوجه شدند مناسب شغل نیستند، افرادی که با روحیه ایثار خدمت می‌کنند، می‌دانند که کجا هستند.
وی افزود: اعتقاد قلبی در آتش نشانی بسیار مهم است، آتش نشانی یکی از الطاف خداوند است که باید فرد مورد لطف خدا قرار بگیرد تا این شغل را انتخاب کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره آموزش های شهروندی اظهار داشت: در سازمان آتش نشانی در زمینه آموزش شهروندان به دو طریق عمل می نماییم؛ ما برای هر گروه یک محتوا طراحی کردیم، برای گروه‌های مختلف مردم که در خانه هستند، در منزل مسکونی و افرادی که در ساختمان های بلند زندگی می‌کنند. از این کار هدف داشته ایم و می‌ خواهیم مردم مطالبه گری بیشتری در خصوص موارد ایمنی داشته باشند حتی از ما که در سازمان آتش‌نشانی هستیم یا از سازندگان یک ساختمان باید مطالبه کنند و بدانند چه تمهیداتی را باید در نظر بگیرند.
وی افزود:مطالبه مردم نیاز اجرای ایمنی است و هنوز فاکتورهای ایمنی وارد لیست فاکتورهای زندگی مردم نشده و ما تلاش می‌کنیم ایمنی یکی از مهمترین فاکتورهای زندگی مردم شود.
وی درباره حضور آتش نشانان داوطلب و فعالیت آنان تاکید کرد: طرح دوم ما برای آموزش های شهروندی، داوطلبان هستند که در سطوح مختلف تعریف شده اند؛ سطح ۱۰ ساعته، سطح ۴ ساعته و سطح ۱۲۰ ساعته و کسانی که سطح کامل را طی می‌کند می‌توانند به عنوان مربیان دوره خاص مراحل را سپری کنند و هر کسی علاقمند باشد می‌تواند به نزدیک‌ترین ایستگاه محل زندگی یا محل کار خود مراجعه کنند و این دوره‌ها را فرا بگیرد.
داوری در جواب مجری درباره اینکه چه چیزی می تواند یک آتش‌نشان را خوشحال کند گفت: یک آتش‌نشان وقتی که موفق به نجات یک فرد در یک حادثه می‌شود بسیار خوشحال می‌شود، هیچ لذتی بالاتر از نجات یک انسان از یک مخمصه و حادثه ای سخت نیست، البته همیشه آرزو می‌کنیم برای کسی اتفاق رخ ندهد ولی در یک حادثه وقتی می توانیم کسی را نجات دهیم و از خسارت‌های بزرگ جلوگیری کنیم بسیار لذت بخش است.
وی افزود: مردم به آتش‌نشانان خیلی لطف دارند در حادثه پلاسکو لطف و محبت زیادی از خود نشان دادند، ۱۶ تن از بهترین دوستان و قهرمانان را از دست دادیم و مردم احساسآتشان را بسیار زیبا در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و مواجهه با آتش نشانان بیان کردند خیلی روحیه بخش بود و لطف مردم نسبت به آتش‌نشانان همواره ستودنی است.