انجمن مدیران ساختمان

1178
نجات 6 شهروند تهرانی در آتش سوزی ساختمان مسکونی
تاریخ : 1397/10/6 13:45: کد خبر : 1178
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان چهار طبقه مسکونی درخیابان مرتضوی با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد و شش نفر از ساکنان محبوس شده از مرگ حتمی نجات یافتند.
نجات 6 شهروند تهرانی در آتش سوزی ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 10:24 دقیقه صبح امروز توسط ساکنان و اهالی محل به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 52، 5، 1، گروه نجات یک و همچنین بالابر هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه در بزرگراه نواب، خیابان مرتضوی، خیابان خوشیاران اعزام شدند.
به گفته امیر هاتفی مدیر منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران ؛ یک دستگاه خودرو سواری پراید که در پارکینگ یک ساختمان 4 طبقه مسکنی پارک شده بود، به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد.
وی با اشاره به بارآتش بیش از حد در داخل پارکینگ به دلیل انبار کردن لوازم بلااستفاده در این محل، افزود: هنگامی که وارد پارکینگ ساختمان شدیم، دود بسیار زیادی تمام فضای پارکینگ را فراگرفته و همچنین دود به داخل طبقات ساختمان و واحدهای مسکونی نفوذ کرده بود که بلافاصله آتش نشانان با مجهز کردن خود به دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ و راه پله های ساختمان شدند.
هاتفی ابراز داشت: نیروهای آتش نشانی به سرعت با استفاده از لوله های آبرسان به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند و آن را در زمانی کوتاه خاموش کردند.
وی افزود: با توجه به بیرون آمدن شهروندان از پنجره ها و تمایل به پرت کردن خود به پایین ساختمان، گروه دیگری از آتش نشانان سریعا وارد عمل شده و با استفاده از نردبان دستی و همچنین با برپا کردن نردبان بلند آتش نشانی، اقدام به بیرون آوردن ساکنان کردند.
این مدیر عملیات آتش نشانی ادامه داد: درحین عملیات امدادرسانی دو نفر زن از طبقه چهارم به کمک آتش نشانان خارج و به سلامت پایین آورده شد.
هاتفی اظهار داشت: خوشبختانه دراین حادثه به هیچ یک از ساکنان آسیب جانی نرسید و فقط چند نفردچار دودگرفتگی جزیی شدند که در محل مداوا شدند.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای انتشار یافته در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی تخلیه کردند.
علت وقوع این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه 5 عملیات این سازمان در حال بررسی است.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117151