انجمن مدیران ساختمان

11802
یک کارگاه کفاشی در باغ سپه سالار آتش گرفت
تاریخ : 1398/7/22 15:28: کد خبر : 11802
آتش سوزی یک کارگاه کفاشی در خیابان جمهوری اسلامی شب گذشته با تلاش چهار گروه از آتش نشانان مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
یک کارگاه کفاشی در باغ سپه سالار آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و درخواست کمک برای مقابله با آتش سوزی یک کارگاه تولیدی کیف و کفش و مصنوعات چرمی، ستاد فرماندهی آتش نشانی حدود ساعت 9:30 دقیقه دیشب بلافاصله و بصورت همزمان آتش نشانان ایستگاههای 2، 1، 3 و گروه امداد و نجات 1 این سازمان به همراه خودروی دستگاه تنفسی را به خیابان جمهوری اسلامی، باغ سپه سالار رهسپار کرد.
عیسی عبدالپور افسر آماده منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود و بر روند عملیات آنان نظارت مستقیم داشت، درمورد چگونگی بروز این حادثه گفت: آتش سوزی در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه اتفاق افتاد و طی آن یک کارگاه تولیدی کیف و کفش چرمی درآتش فرورفت.
وی اضافه کرد: با توجه به وجود چسب و مواد شیمیایی سریع الاشتعال و خطرناک در داخل این کارگاه، شعله های آتش به سرعت گسترش پیدا کرد و تمام فضای این واحد کارگاهی را دربرگرفت.
این افسر آماده آتش نشانی با اعلام گرفتار شدن سه نفر از کارگران در میان حجم زیادی ازدود حاصله در داخل این ساختمان، تصریح کرد: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، با تجهیزات کامل انفرادی و بعدازمجهز شدن به دستگاه تنفسی به دو گروه تقسیم شدند و عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان و نیز مقابله با این آتش سوزی را آغاز کردند.
وی در ادامه اظهار داشت: گروه اول از آتش نشانان به مهار شعله های آتش پرداختند و با استفاده از لوله های آبدهی آتش نشانی و تجهیزات خاموش کننده در کمترین زمان ممکن این آتش سوزی گسترده را مهار کردند و هم چنین از بروز خسارات مالی بیشتر جلوگیری بعمل آوردند.
عبدالپور با بیان این که علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد دقیق خسارات وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، افزود: دومین گروه از نیروهای آتش نشانی هم بصورت همزمان در محل حادثه به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که خوشبختانه هرسه شخص محبوس شده درداخل ساختمان را به سلامت به محیط امن انتقال دادند.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119322