انجمن مدیران ساختمان

11829
خودرو سواری در پارکینگ آتش گرفت
تاریخ : 1398/8/11 15:50: کد خبر : 11829
آتش سوزی خودرو سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی در سعادت آباد با حضور به موقع آتش نشانان پیش از گسترش و سرایت به اطراف مهار و خاموش شد.
خودرو سواری در پارکینگ آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، این حادثه 22:43 دقیقه شب گذشته توسط ساکنان این ساختمان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 58، 124، 127 به همراه گروه امداد نجات 3 و یک دستگاه نردبان و یک دستگاه خودرو دستگاه تنفسی به همراه یک دستگاه خودرو تشک نجات به محل حادثه در خیابان سعادت آباد، خیابان سرو شرقی، خیابان بخشایش اعزام شدند.
محمد پناهی معاون منطقه 2 عملیات که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک دستگاه خودرو سواری ال 90 به دلیل نامشخص دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: هنگامی که به داخل پارکینگ در طبقه منفی دو ساختمان مسکونی رسیدیم دود زیادی تمام فضای پارکینگ را فراگرفته و به داخل طبقات ساختمان و واحدهای مسکونی نفوذ کرده بود.
پناهی تصریح کرد: آتش نشانان که مجهز به دستگاه تنفسی شده بودند، درمیان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی خودرو، وارد پارکینگ شدند و به سرعت با استفاده از لوله های آبرسان آتش نشانی به مقابله با آتش سوزی خودرو پرداختند و آن را در زمانی کوتاهی مهار و خاموش کردند.
وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان به جستجو در طبقات پرداختند و موفق شدند تعداد 20 نفر از ساکنین را که درون دود محبوس شده بودند را از داخل ساختمان خارج کنند.
محمد پناهی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، دودهای انتشار یافته در داخل ساختمان را به وسیله فن های فشار قوی تخلیه کردند و با ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.
علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119423