انجمن مدیران ساختمان

11879
آتش به جان ساختمان نیمه کاره افتاد
تاریخ : 1398/9/6 13:36:0 کد خبر : 11879
آتش سوزی ساختمان نیمه کاره در خیابان دماوند، با نجات کارگر میانسال از میان دود و آتش به خیر گذشت.
آتش به جان ساختمان نیمه کاره افتاد
به گزارش پایگاه خبری 125، طی تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ساعت 7:40 صبح امروز ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به سرعت آتش نشانان ایستگاههای 120 و 3 را به همراه نیروی نجات 9 و بالابر به خیابان دماوند، .خیابان ایرانمهر، کوچه ثارالله بخارست اعزام کرد.
قریب رضا دارابی رییس ایستگاه 120 که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه و1 طبقه منفی به مساحت تقریبی 300 متر مربع دیده می شد که مقداری ضایعات، یونولیت و ایزوگام در طبقه منفی 1دچار آتش سوزی شده و دود غلیظی به همراه داشت.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از بازدید و بررسی با استفاده تجهیزات کامل انفرادی، دستگاه تنفسی و ایمن سازی محل با کشیدن لوله های آبرسانی اقدام به مهار آتش کردند و همزمان به علت وجود کارگران در طبقات و احتمال محبوسین در طبقات منفی دو، تیم دیگر جهت جستجو وارد طبقات شدند.
دارابی خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از جستجو در همان دقایق اولیه یک کارگر مرد 53 ساله را از میان دود و شعله نجات دادند و برای مداوا و انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد.
وی افزود: آتش نشانان از میان شعله ها و کانون آتش سوزی چهار کپسول گاز مایع را به بیرون منتقل کرده و از ایجاد انفجار و خسارت ثانویه جلوگیری به عمل آوردند.
گفتنی است: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش با استفاده از فن، اقدام به تخلیه دود کردند و علت این آتش سوزی توسط کارشناسان در حال بررسی است.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119576