انجمن مدیران ساختمان

12464
مهار شعله های آتش در منزل مسکونی
تاریخ : 1398/9/10 10:45: کد خبر : 12464
آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی با تلاش همه جانبه آتش نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
مهار شعله های آتش در منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس ساکنین با سامانه 125 و اطلاع رسانی این آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه های 61 و 75 را ساعت 19:20 روز گذشته به محل حادثه در بزرگراه شهید بابایی مسیر غرب به شرق، شهرک شهید رجایی اعزام کرد.
پیمان شامانی افسر آماده منطقه سه عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد از داخل یکی از واحدهای طبقه هشتم یک ساختمان مسکونی 12 طبقه، شعله های آتش به بیرون زبانه می کشید و هر لحظه نیز بر حجم آن افزوده می‌شد.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و ضمن قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل حادثه پرداختند.
شامانی تصریح کرد: گروه اول آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با استفاده از لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و همزمان گروه دوم نیز به جستجو در طبقات برای نجات محبوسین احتمالی پرداختند.
این افسر آماده خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ یک از ساکنان ساختمان در این حادثه گرفتار و یا مصدوم نشده بودند، ولی با توجه به احتمال خطر برای ساکنین، آتش نشانان به سرعت همه همسایگان را از سایر واحدها تخلیه کردند.
وی با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، افزود: آتش نشانان با تلاش فراوان موفق شدند آتش سوزی را در همان لحظات اولیه مهار کرده و از سرایت آن به طبقات دیگر جلوگیری کنند.م3
عکس: منطقه سه عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119600