انجمن مدیران ساختمان

12481
زنده ماندن معجزه آسای 7 نفر از اعضای یک خانواده از حادثه آوار
تاریخ : 1398/10/30 16:25 کد خبر : 12481
توجه به توصیه های ایمنی آتش نشانان مبنی بر احتمال ریزش ساختمان مسکونی در خیابان 17 شهریور، نجات یک خانواده 7 نفره را از مرگ حتمی رقم زد.
زنده ماندن معجزه آسای 7 نفر از اعضای یک خانواده از حادثه آوار
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 00:30 دقیقه بامداد امروز در پی تماس تلفنی یک شهروند ساکن در نزدیکی یک زمین گودبرداری شده با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ گروه نجات 9 از ایستگاه 3 را به خیابان 17شهریور، خیابان گایینی تهرانی اعزام کرد.
اسماعیل انصاری افسر آماده منطقه 5 عملیات در این باره گفت: آتش نشانان با توجه به مشاهدات ساکنین ساختمان دو طبقه قدیمی و بررسی علائم موجود تذکر و دستور تخلیه فوری این ملک را به ساکنان خانه اعلام کردند.
وی افزود: همسایه ملک مجاور زمین گودبرداری شده با توجه و دقت به هشدار آتش نشانان به سرعت خانه خود را ترک و شب را در مسافرخانه سپری کردند و حوالی ساعت 5:15 دقیقه بامداد بود که اعضای این خانواده مجدداً با سامانه 125 تماس گرفتند و خبر فرو ریختن ساختمان را اعلام کردند.
انصاری تاکید کرد: خوشبختانه با هوشیاری به موقع این خانواده، این حادثه پایانی تلخ نداشت و تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.
وی افزود: با توجه به اعلام احتمال محبوس شدن دو شهروند زیر آوار، آتش نشانان به محل حادثه اعزام شدند و با کشیدن نوار احتیاط جستجو را آغاز کردند که خوشبختانه هیچ فردی در زیر آوار وجود نداشت.
گفتنی است: گودبرداری غیر اصولی و عدم توجه به اصول ایمنی در هنگام کار، این حادثه را رقم زد.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119990