انجمن مدیران ساختمان

1328
31 نوع حادثه شناخته شده، در کشور ما رخ می دهد
تاریخ : 1397/12/6 15:23: کد خبر : 1328
معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی ایمنی و آتش نشانی شهری اعلام کرد که 31 نوع حادثه شناخته شده در دنیا وجود دارد که در کشور ما همه این 31 نوع حادثه رخ می دهد، بنابراین ضروری است با برنامه ریزی اصولی، شهرها در برابر این حوادث شناخته شده نهایت آمادگی را داشته باشند.
31 نوع حادثه شناخته شده، در کشور ما رخ می دهد
به گزارش پایگاه خبری 125، دکتر جمالی نژاد با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه مهاجرت از روستاها به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای میانی و در نهایت از شهرهای میانی به کلانشهرها مشکلاتی به همراه داشته است که برای جلوگیری از این مهاجرت ها دو راهکار در پیش رو داریم، یکی برنامه ریزی به سمت کاهش جمعیت در شهرهای بزرگ و نیز جلوگیری از شکل گیری کلانشهرها و دیگر اینکه برنامه ریزی برای محیط های ایمن به صورت بلندمدت و کوتاه مدت در نطر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه 76 درصد از شهرهای ما در سطح خطرپذیری بالایی قرار دارند خاطرنشان کرد: سالانه حدود 775 هزار حادثه آتش سوزی بزرگ و سایر سوانح در کشور ما رخ می دهد و این نشان دهنده حجم کار بالای آتش نشانان است.
جمالی نژاد افزود: وجود بافت های قدیمی در شهرهای بزرگ همانند اصفهان، یزد، تهران و... علاوه بر خطر فرسایش آنان، عملا دسترسی خودروهای آتش نشانی را به مناطق قدیمی با مشکل مواجه می کند.
وی تصریح کرد: اکثر شهرهای بزرگ، دارای برج ها و ساختمان های بلند هستند، بنابراین سازمان های آتش نشانی باید برای مقابله با آتش سوزی و حوادث در این گونه برج ها آمادگی لازم را از لحاظ تجهیزات داشته باشند و از سوی دیگر لازم است برای جبران کمبود تخصص شهری با حرکتی جهشی به سمت فناوری شهری گام برداریم.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117633