انجمن مدیران ساختمان

13778
جام جهانی روی پشت بام!
تاریخ : 1399/2/2 9:51:0< کد خبر : 13778
شهروندانی که کرونا هنوز نتوانسته انگیزه شان برای ورزش کردن از بین ببرد، این روزها پشت بام را به عنوان باشگاه اختصاصی خودشان انتخاب کرده اند و این اتفاق تا جایی فراگیر شده که چالش ورزش در پشت بام با هشتگ #ورزش_پشت_بامی یکی از هشتگ های معروف فضای مجازی در سراسر دنیا شده است. این قسمت از زندگی ایمن، درباره همین چالش است، با کمی توصیه اضافی و مهم!
جام جهانی روی پشت بام!
اگر می خواهید در این دوران قرنطینه ای، ورزش کردن تان ترک نشود و در ردیف شهروندانی نباشید که با چند کیلو اضافه وزن به استقبال روزهای پساکرونا می روند، با کمی حرکات پرفایده اما سبک، پشت بام یا حیاط خانه را به عنوان پاتوق ورزش انتخاب کنید. در این مسیر البته به چند توصیه ایمنی هم توجه کنید تا خدای نکرده با یک حادثه، همه جذابیت های این روزها را از دست ندهید.

شیوع کرونا در کشور موجب شد که باشگاه‌های ورزشی به صورت موقت تعطیل شوند، در کنار این موضوع در خانه ماندن هم یکی از دلایلی بود که برخی از شهروندان طی این مدت روی پشت بام خانه‌هایشان ورزش کردند.ورزش کردن یکی از عادت‌های خوبی است که طی این مدت شاهد افزایش آن بوده‌ایم، اما باید به نکات ایمنی که در این خصوص وجود دارد نیز توجه شود. نکاتی که ساده است اما رعایت نکردنش می تواند عواقب نابهنگامی داشته باشد.

هنگام ورزش کردن روی پشت بام باید از لبه ها و در انقطاع ساختمان فاصله بگیریم.
حتما در قسمتی که فاصله مناسبی از پرتگاه‌ها دارد ورزش کنیم.نقطه مرکزی پشت بام بهترین محل برای شروع ورزش است.
از ورزش کردن روی پشت بام‌هایی که لبه یا جان‌پناه ندارند پرهیز کنیم.
- بعضی از ورزش ها اساسا ورزش پشت بامی محسوب نمی شود. نمونه آن والیبال و بدمینتون و فوتبال است. به طور کل ورزش های توپی هیچ کدام گزینه مناسبی نیستند.
ورزش های کششی و فردی بهترین ورزش برای پشت بام است. فراموش نکنید که اگر فرد به عقب حرکت کند، امکان دارد از پشت بام به پایین پرت شود.
باید مراقب سیم‌های برقی که ممکن است روی پشت بام وجود داشته باشد، نیز بود.
اگر کودکان را همراه خود به پشت بام می‌بریم حتما باید مراقب باشیم که داخل درز انقطاع یا از لبه ها سقوط نکنند.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120540