انجمن مدیران ساختمان

15786
آوار مرگبار ساختمان سه طبقه ای بر اثر گودبرداری غیر اصولی
تاریخ : 1399/2/28 11:22: کد خبر : 15786
ساختمان قدیمی سه طبقه ای به دلیل گودبرداری ناایمن در کنار آن فرو ریخت و زن و مردی در زیر آوار گرفتار شد.
آوار مرگبار ساختمان سه طبقه ای بر اثر گودبرداری غیر اصولی
به گزارش پایگاه خبری 125، وقتی شهروندان متوجه بروز این حادثه شدند، سراسیمه با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاههای 40، 52 به همراه گروه امداد و نجات 14و 1 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 20:15 شب گذشته هم زمان با اذان مغرب به محل حادثه واقع در خیابان اسکندری شمالی، خیابان امیرلو روانه شدند.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، درمورد جزئیات این اتفاق مرگبار گفت: به منظور احداث ساختمان جدید در قطعه زمینی به وسعت 300 متر مربع، به عمق حدود سه تا چهار متر گودبرداری شده بود که یک ساختمان سه طبقه مسکونی قدیمی در ضلع غربی محل گودبرداری شده که ظاهراً فقط در یک طبقه آن ساکنان سکونت داشتند، به یکباره این ساختمان ریزش کرد.
وی با اعلام این که براثراین حادثه هرسه طبقه این ساختمان فرو ریخت، افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده، مشخص شد که دونفراز ساکنان این ساختمان در زیرآوار گرفتارشده بودند و از آنجایی که عملیات امدادی در حوادث آوار، کاری بسیار حساس و پرمخاطره است، به این خاطر نیروهای آتش نشانی با در نظر گرفتن تمام موارد ایمنی، عملیات آواربرداری وجستجو در بین این آوارساختمانی را آغاز کردند.
جبارزاده تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران در کمترین زمان ممکن به دونفر محبوسین این حادثه دسترسی پیدا کردند که در بررسی های اولیه مشخص شد هر دو نفرمرد و زن بابیش از 60 سال سن در بین آوار گرفتار شده بودند.
وی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص پس از انجام آواربرداری هر دو نفر را از زیرآوار بیرون آورده و حهت انجام معاینات اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند که معلوم شد متاسفانه مرد جان خود را از دست داده بود ولی زن هنوز دارای علائم حیاتی بود منتهی آسیب های جدی دیده بود که وی به سرعت به وسیله آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.
معاون منطقه 5 عملیات با اشاره به این که محل حادثه برای بررسی و اقدامات بعدی تحویل عوامل شهرداری داده شد، ادامه داد: به رغم جستجوی و آواربرداری همه قسمت های تخریب شده توسط آتش نشانان و نجاتگران، خوشبختانه محبوسین دیگری در زیر آوار پیدا نشد.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120724