انجمن مدیران ساختمان

15800
انفجار گاز در خانه دو طبقه متروکه ای دو نفر را سوزاند
تاریخ : 1399/3/1 11:0:0< کد خبر : 15800
انفجار گاز در یک منزل دو طبقه متروکه قدیمی که محل سکونت افراد بی خانمان شده بود با عث آتش سوزی و آوار در طبقه اول آن شد.
انفجار گاز در خانه دو طبقه متروکه ای دو نفر را سوزاند
به گزارش پایگاه خبری 125، درجریان این حادثه دو مرد حدوداً 50- 60 ساله ای دچار سوختگی شدید شده و زیر آوار ماندند که با تلاش آتش نشانان به سرعت از زیر آوار خارج شده و به مراکز درمانی انتقال یافتند.
براساس این گزارش، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران در ساعت 6:15 دقیقه صبح امروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاههای 91، 4 و گروه امداد و نجات یک به همراه یک دستگاه خودرو خاور حامل دستگاه های تنفسی را به خیابان خیام جنوبی، خیابان هرندی، کوچه مالکی اعزام كرد.

به گفته علی رضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در یک منزل دو طبقه قدیمی تعدادی از افراد بی خانمان با تقسیم کردن اتاق های آن به اتاقک های 3، 4 و 5 مترمربعی با دیوارهای کاذب، درآن زندگی می کردند.
وی افزود: انفجار در یکی از این اتاقک ها در طبقه اول اتفاق افتاد که براثر آن این مکان دچار آتش سوزی شده و همچنین دیوارهای جانبی محل انفجار و نیز دو اتاقک های مجاور آن فروریخت.
معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی اضافه کرد: درجریان این حادثه دو نفر از افراد بی خانمان که بین 50 تا 60 ساله بودند، دچار سوختگی شده و هم چنین در زیر آوار قرار گرفتند.
جبارزاده همچنین تصریح کرد: آتش نشانان پس از تقسیم شدن به سه گروه به سرعت مشغول عملیات شدند و یک گروه از نیروهای عملیات سرگرم آواربرداری شدند که با تلاش بسیار توانستند این دو مرد را که به شدت دچار سوختگی و جراحات شده بودند از عمق نیم متری زیر آوار نخاله و سنگ و آجر زنده خارج کنند و همچنین هر دو را جهت انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.
وی در ادامه اظهار داشت: همزمان گروه دوم آتش نشانان به مقابله این آتش سوزی پرداخته و به سرعت شعله های آتش را مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به اتاقک های اطراف و همچنین طبقه دوم این منزل ممانعت به عمل آوردند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: یک گروه دیگر از نیروهای آتش نشانی برای یافتن محبوسین و یا مصدومین احتمالی به جستجو در میان اتاقک های دیگر طبقه اول و نیز طبقه دوم پرداختند که هیچ کس پیدا نشد و ظاهرا پس از وقوع این انفجار همه افراد حاضر دراین ساختمان قدیمی محل را ترک کرده بودند.
معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی در خاتمه اعلام کرد که تحیقات بیشتر در خصوص علت وقوع این حادثه و نیز دلایل بروز انفجار گاز شهری در این مکان هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال انجام است.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120754