انجمن مدیران ساختمان

15835
مهار آتش در کارگاه شارژ کپسول های خاموش کننده
تاریخ : 1399/3/17 11:59: کد خبر : 15835
با تلاش آتش نشانان، آتش سوزی کارگاه شارژ کپسول های خاموش کننده در طبقه منفی یک ساختمان چهار طبقه اداری مهار و خاموش شد.
مهار آتش در کارگاه شارژ کپسول های خاموش کننده
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت 13:02 دقیقه روز گذشته در پی بروز آتش سوزی در طبقه منفی یک، ساختمان اداری در چهار طبقه واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان خردمندشمالی و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 18و 40 را به همراه گروه امداد و نجات 14، یک دستگاه خودرو نردبان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه اعزام کرد.

علیرضا جبارزاده معاون عملیات منطقه 5 درباره جزئیات این حادثه گفت: محل آتش سوزی طبقه منفی یک ساختمان چهار طبقه اداری به وسعت 150 متر مربع با کاربری کارگاه شارژ خاموش کننده های دستی و دفتر کار بود که کارگاه آن به مساحت حدود 60 مترمربع دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود.
وی افزود: این کارگاه مملو از سیلندرهای اکسیژن و کپسول های خاموش کننده بود و بر اثر آتش سوزی دود و شعله و حرارت به سرعت از طریق راه پله ها در حال سرایت به طبقات دیگر بود.
جبارزاده با اشاره به احتمال بالای انفجار کپسول های اکسیژن و بیم محبوس شدن تعدادی از کارکنان در طبقات فوقانی این ساختمان اداری خاطرنشان کرد: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی در یک عملیات تهاجمی با استفاده از چند رشته لوله آبده از دو مسیر وارد ساختمان شدندو به مهار شعله های آتش که درحال گسترش به سایر قسمت ها بود پرداختند و سیلندرهای اکسیژن را از ساختمان خارج وبه محل امن انتقال دادند.
معاون عملیات منطقه 5 آتش نشانی ادامه داد: گروه های دیگر آتش نشانان نیز با تجهیزات کامل وارد ساختمان شده و به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که خوشبختانه با توجه به تعطیلی روز جمعه کسی از کارکنان در داخل ساختمان حضور نداشت.
وی تاکید کرد:با توجه به اینکه طبقه منفی یک این ساختمان اداری به چند بخش تقسیم شده بود و حجم مواد اشتعال زا بسیار زیاد بود، عملیات نیروهای آتش نشانی به سختی و با تلاش بسیار همراه بود که خوشبختانه با سرعت عمل آتش نشانان، در همان دقایق اولیه شعله های آتش مهار و نیرو های عملیات وارد فاز دوم عملیات و تخلیه دود از داخل ساختمان شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت، اعلام کرد: کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله پس از پایان عملیات مهار آتش وتخلیه کامل دود، برای بررسی علت وقوع این آتش سوزی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات خود را دراین خصوص شروع کردند.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120821