انجمن مدیران ساختمان

15846
نجات بانوی میانسال از میان آتش و دود
تاریخ : 1399/3/17 13:14: کد خبر : 15846
آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان شمس، با نجات بانوی میانسال از میان دود و آتش به خیر گذشت.
نجات بانوی میانسال از میان آتش و دود
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، شب گذشته در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در یک ساختمان ۴ طبقه در خیابان تهران نو، فلکه اطلاعات، خیابان شمس، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۳۱ و ۶۰ را ساعت ۲۳:۵۵ شب گذشته به محل حادثه اعزام کرد.

حمیدرضا سمیعی افسر آماده منطقه شش عملیات در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان مسکونی۴ طبقه دیده می شد که در طبقه دوم آن یکی از واحدهای مسکونی دچار آتش سوزی شده بود.
وی افزود: در این حادثه یک بانوی ۵۰ ساله که متاسفانه از لحاظ بدنی دچار مشکل بود در واحد مسکونی خود گرفتار شده بود.
سمیعی درباره نحوه عملیات آتش نشانان تصریح کرد: نیروهای عملیات بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و تجهیز خود به دستگاه های تنفسی عملیات خود را آغاز کردند که گروه اول به وسیله یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی به مهار شعله های آتش پرداختند و موفق شدند به سرعت آتش سوزی را مهار و از سرایت آن به دیگر قسمت های ساختمان جلوگیری کنند.
وی افزود: گروه دیگری از آتش نشانان همزمان با گروه اول برای جستجوی محبوسین احتمالی وارد ساختمان شدند و بانوی میانسال را که در میان دود گرفتار شده بود، به خارج از ساختمان انتقال و سپس تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
گفتنی است، خوشبختانه با اقدام به موقع آتش نشانان، حال عمومی این شهروند خوب گزارش شد و آتش نشانان پس از انجام ایمن سازیهای لازم و تحویل ملک به مالک و نیروی انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.م6



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120832