انجمن مدیران ساختمان

4328
مانور شبانه آتش نشانان در مجتمع تجاری مفید
تاریخ : 1397/12/15 14:47 کد خبر : 4328
مانور شبانه مهار آتش سوزی در یک مجتمع تجاری واقع در غرب تهران توسط آتش نشانان منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی برگزار شد.
مانور شبانه آتش نشانان در مجتمع تجاری مفید
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور که شامل آبرسانی، مهار آتش سوزی، تهویه و نجات محبوسین بود توسط آتش نشانان سه ایستگاه با موفقیت درمجتمع تجاری مفید به اجرا درآمد.
محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در تشریح چگونگی برگزاری این مانورابراز داشت: این تمرین عملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاه های 112، 77 و 10 در مجتمع تجاری مفید واقع در خیابان دریان نو، خیابان سروش یکم در منطقه دو عملیات سازمان برگزار شد.
وی افزود: سناریوی این مانور شامل آتش سوزی موتورخانه مجتمع تجاری در طبقه منفی دو و احتمال سرایت به انبار کالا و طبقات بالای این مجتمع بود که دود زیادی داخل مجتمع و طبقات بالا را فرا گرفته و نیز تعدادی از افراد هم در داخل مجتمع محبوس شده بودند.
معاون منطقه دو عملیات خاطر نشان کرد: آتش نشانان بی درنگ عملیات آبرسانی و نجات محبوسین احتمالی و همچنین تهویه را انجام دادند و از گسترش آتش سوزی به قسمت های دیگر جلوگیری کردند.
وی افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی مجتمع های تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای آتش نشانی این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل درمقابله با حوادث، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روزرسانی کنند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117699