انجمن مدیران ساختمان

5413
نجات 20 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/2/2 15:2:0< کد خبر : 5413
آتش سوزی سونای یک مجتمع 6 طبقه مسکونی در خیابان دولت با تلاش آتش نشانان مهار و20 نفر از ساکنان از میان دود و آتش نجات یافتند.
نجات 20 نفر از ساکنان مجتمع مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی درنگ زنگ ایستگاه های 89، 130، 6 و گروه نجات 4 را ساعت 19:30 دقیقه عصر روز گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه کامیونت خاور حامل دستگاه های تنفسی، خودروهای نردبان و تشک نجات بی سرعت به سمت محل حادثه در خیابان پاسداران، خیابان دولت، خیابان بهار حرکت کردند.
محمد پناهی معاون منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: قسمت سونای یک مجموعه آبی در طبقه منفی یک، ساختمان 6 طبقه مسکونی، به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود و دود شدید ناشی از آن، مجتمع مسکونی را در بر گرفته بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از چند بند لوله آبرسانی خود را به کانون آتش سوزی در طبقه منفی یک مجتمع رساندند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند.
پناهی تصریح کرد: همزمان گروه دوم از آتش نشانان با جستجو در طبقات، همه ساکنان حاضر در طبقات بالایی که بیش از 20 نفر شامل مرد و زن و کودک بودند را از ساختمان خارج کرده و به فضای باز منتقل کردند.
وی افزود: نیروهای عملیات پس از مهار آتش سوزی، دود ناشی از آتش سوزی را به وسیله فن های فشار مثبت و منفی تخلیه کردند.
پناهی با اشاره به این که این آتش سوزی با تلاش همه جانبه آتش نشانان به موقع، مهار و خاموش شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشت و نیروهای عملیات پس از اطمینان از نبود خطر برای ساکنان و ارائه تذکرات ایمنی لازم به آنان به ماموریت خود پایان دادند.م2
عکس: روابط عمومی منطقه دو عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117998