انجمن مدیران ساختمان

5468
انباری مملو از محصولات سلولزی آتش گرفت
تاریخ : 1398/2/24 10:20: کد خبر : 5468
پارکینگ یک ساختمان مسکونی که بطور غیر مجاز به انبار محصولات سلولزی تبدیل شده بود، شب گذشته دچار آتش سوزی شد و خساراتی ببار آورد.
انباری مملو از محصولات سلولزی آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از وقوع این آتش سوزی، تعدادی از شهروندان طی تماس با سامانه 125، خبر این حادثه را داده و درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ ساعت 21:15 دقیقه شب گذشته، آتش نشانان ایستگاههای 28 و 65 به همراه خودروی دستگاه تنفسی را رهسپار محله زمزم، خیابان آل احمد کرد.
عباس جهانگیری افسر آماده منطقه چهارعملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: پارکینگ 70 متر مربعی یک ساختمان چهار طبقه مسکونی که مالک ساختمان از این مکان بعنوان انباری محصولات سلولزی استفاده می کرد، شب قبل به علت نامشخصی کاملا طعمه آتش سوزی شد و هنگامی که نیروهای عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن خودرا به محل حادثه رساندند، شعله های آتش به دلیل اشتعال زا بودن اقلام موجود در این انباری در حال سرایت به طبقات فوقانی این ساختمان بود.
وی اضافه کرد: با توجه به تماس های اولیه و گزارش احتمال وجود فرد یا افراد گرفتار در داخل این پارکینگ، تعدادی از آتش نشانان به جستجوی محبوسین احتمالی در میان این آتش سوزی پرداختند.
جهانگیری تصریح کرد: چون این انباری مملو از محصولات سلولزی از قبیل دستمال کاغذی، پوشک بچه و... بود، نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از قطع جریان برق ساختمان با بکارگیری تجهیزات ویژه و لوله های آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و مشغول مهار شعله های آتش شدند.
افسر آماده منطقه چهارعملیات سازمان آتش نشانی ادامه داد: این آتش سوزی در مدت زمان کوتاهی، از سوی آتش نشانان مهار و کاملاً خاموش شد و همچنین از سرایت شعله های آتش به ساختمان های همجوار جلوگیری به عمل آمد.
وی با اعلام این که تحقیقات در خصوص علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه، فرد یا افرادی در داخل این آتش سوزی گرفتار و یا مجروح نشده بود.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118159