انجمن مدیران ساختمان

5475
گرفتار شدن دو نفر در آتش سوزی یک منزل مسكونی
تاریخ : 1398/2/25 14:49: کد خبر : 5475
دو نفر از ساکنان یک ساختمان سه طبقه مسکونی که درمیان آتش سوزی واحد مسکونی خود گرفتار شده بود، با عملیات به موقع آتش نشانان نجات یافتند.
گرفتار شدن دو نفر در آتش سوزی یک منزل مسكونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در ساعت 07:13 دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 وقوع یک مورد آتش سوزی یک منزل مسکونی واقع در شهرك بعثت، خیابان ششم غربی اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 83 و 13 به همراه گروه نجات 6 به محل حادثه راهی شدند.
بنا به اظهار بهنام ریاضی مدیر منطقه هفت عملیات آتش نشانی، یك ساختمان سه طبقه با كاربری مسكونی و تولیدی به علت نامشخصی طعمه آتش سوزی شد و یک واحد مسکونی در طبقه اول آن آتش گرفت.
وی با اشاره به این که شعله های آتش در حال سرایت به اطراف بود، افزود: هنگام حضور آتش نشانان در محل حادثه، ساکنان این ساختمان اظهار داشتند که دو نفر مرد در داخل این واحد مسکونی گرفتارشده اند که آتش نشانان بلافاصله با رعایت اصول ایمنی و پس از بستن دستگاه تنفسی به دو تیم عملیاتی تقسیم شده و همزمان با مهار شعله های آتش، به جستجوی افراد محبوس شده، پرداختند.
ریاضی ادامه داد: آتش نشانان سرانجام با تلاش بسیار توانستند هر دو محبوس شده كه دو مرد 35 و 37 ساله بودند را به بیرون از منزل مسكونی منتقل كرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
این مدیر عملیات آتش نشانی خاطرنشان كرد: نیروهای عملیات پس از مهار شعله های آتش، با استفاده از فن های قوی دود های انتشار یافته در فضای این ساختمان را به بیرون هدایت کردند و همچنین تذكرات ایمنی لازم را به مالک این منزل و دیگر ساکنان ساختمان گوشزد کردند.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی و میزان خسارات وارده توسط كارشناسان آتش نشانی منطقه مشخص خواهد شد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118177