انجمن مدیران ساختمان

6519
یک واحد مسکونی در ساختمان 8 طبقه ای آتش گرفت
تاریخ : 1398/3/19 12:29: کد خبر : 6519
یک واحد مسکونی در طبقه هشتم مجتمع مسکونی 8 طبقه ای در حوالی سه راه افسریه در کام آتش فرورفت و خسارات سنگینی ببارآمد.
یک واحد مسکونی در ساختمان 8 طبقه ای آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، اهالی محل و شاهدان با مشاهده دود سیاهی که از پنجره ی بالاترین طبقه یک مجتمع 8 طبقه مسکونی خارج می شد، سراسیمه طی تماس با سامانه 125 وقوع این آتش سوزی را ساعت 21:45 دقیقه شب گذشته به آتش نشانی تهران اطلاع دادند که ستاد فرماندهی این سازمان نیز پس از دریافت این خبر، آتش نشانان ایستگاه 21 و گروه امداد و نجات 2 این سازمان را روانه سه راه افسریه، شهرك بروجردی كرد.
رضا مجریانی معاون عملیات منطقه 8 آتش نشانی تهران كه به محل اعزام شده بود، گفت: یکی از واحد های مسکونی طبقه هشتم از یك مجتمع هشت طبقه مسکونی شب گذشته به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.
وی با اعلام این که در زمان وقوع حادثه هیچ یک از ساکنان درداخل این واحد مسکونی حضور نداشته و این منزل خالی از سکنه بود، افزود: ظاهرا آتش سوزی از قسمت آشپرخانه شروع شد و سپس با شعله ور شدن کامل این مکان، آتش به دیگر نقاط منزل گسترش پیدا کرد.
معاون منطقه 8 عملیات آتش نشانی در مورد چگونگی مهار این آتش سوزی اظهار داشت: آتش نشانان پس از لوله كشی تا طبقه هشتم و بردن وسایل و تجهیزات لازم، وارد منزل شدند و بعد از قطع برق و گاز این واحدمسکونی، مشغول خاموش كردن شعله های آتش شدند.
مجریانی ادامه داد: پس از مهار و كنترل آتش و جلوگیری از سرایت آن به واحد های مجاور، آتش نشانان موفق به خاموش كردن كامل آتش شدند. دراین حادثه به دلیل شعله ور بودن آشپزخانه نیمی از وسایل برقی آن دچار خسارت شده و از بین رفت.
وی با اعلام این که کارشناسان آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی و هم چنین خسارات وارده را در دست بررسی قرار داده اند، اضافه کرد: تیم نجات آتش نشانی همزمان با نیروهای عملیات آتش نشانی برای یافتن محبوس شدگان احتمالی در میان دود و آتش به جستجوی این منزل 80 مترمربعی پرداختند که با توجه به نبود ساکنان، هیچ فرد یا افرادی در داخل این مکان پیدا نشد.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118332