انجمن مدیران ساختمان

6530
افزایش آگاهی مردم در کاهش حوادث نقش بسیار تعیین کننده ای دارد
تاریخ : 1398/3/22 13:18: کد خبر : 6530
رویداد نوآورانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که دومین دوره از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران است، روز سه‌شنبه21 خرداد امسال با همکاری و مشارکت سازمان آتش نشانی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با موضوع آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد.
افزایش آگاهی مردم در کاهش حوادث نقش بسیار تعیین کننده ای دارد
به گزارش پایگاه خبری 125، در این نشست که در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری(اینوتکس) در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران طی سخنانی تاکید کرد که تهران شهر ایمنی نیست و ضریب ایمنی این شهر در حوادثی مانند آتش سوزی پایین است.
وی با اشاره به ماموریت های انجام شده، مقابله با حوادث و آتش سوزی ها را اصلی ترین وظیفه سازمان آتش نشانی دانست.
داوری روند روبه تغییر تحولات و حوادث که ناشی از دگرگونی زندگی شهری و توسعه اجتماعی است را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تعریف جدیدی برای مقابله با حوادث داشته باشیم.
مدیر عامل آتش نشانی تهران افزود: نیازهای تکنولوژیک برای مقابله با حوادث نوین امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. سبک شدن سازه ها و تغییرات مصالح بکار رفته در ساختمان ها، سرعت گسترش حریق را افزایش می دهد. به تناسب آن باید با فن آوری های نوین، بتوانیم هزینه های ناشی از حوادث را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی مردم در کاهش حوادث نقش بسیار تعیین کننده ای دارد، گفت: سود جستن از تجربیات استارت آپ ها در دستیابی به ایده های نو وجذاب شدن آموزش ها، از جمله برنامه های سازمان آتش نشانی است.
مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز دراین نشست به ارائه توضیحاتی پیرامون خدمات صندوق پرداخت و گفت: خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به سه دسته کلی تسهیلات، سرمایه گذاری و توانمندسازی تقسیم می‌شود.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه در رابطه با خدمات این صندوق به شرکت‌‎های فناور در حوزه سرمایه‌گذاری نیز عنوان کرد: صندوق دو دسته خدمت مهم دارد که یکی سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها و طرح‌های فناورانه و دیگری ایجاد و مشارکت در طرح‌های مشترک است که در این زمینه قرار است همکاری‌هایی با شهرداری تهران داشته باشیم.
شاوردی با اشاره به خدمات ارائه شده در بخش توانمندی اظهار داشت: یکی از این خدمات، ارائه آموزش در دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت است. بخش دیگر ارائه مشاوره است که خدماتی شامل مشاوره بیمه، مالی و مدیریت نوآوری است.
به گفته وی، تامین فضای استقرار برای شرکت‌های دانش بنیان و نیز تامین فضای برگزاری رویدادهای استارت‌آپی از دیگر خدمات صندوق‌ نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فعال در عرصه فناوری است.
همچنین محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اجرای پروژه‌های آزمایشی شهر هوشمند در مناطق مختلف تهران و توسعه مناطق و محله‌های هوشمند را از فعالیت‌های این سازمان در راستای هوشمندسازی شهر تهران برشمرد.
وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های اولیه برای مشارکت‌های عمومی و خصوصی در این بخش صورت گرفته است و ساختمان‌های منتخب شهرداری و برخی از ساختمان‌های بالای ۱۰ طبقه شهری به سامانه‌های پایش هوشمند وضعیت ایمنی و واکنش سریع متصل شده‌اند.
عکس: محمدمهدی هاتف


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118369