انجمن مدیران ساختمان

7586
انفجار گاز شهری 7 مجروح بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/4/9 14:24:0 کد خبر : 7586
انفجار مهیب گاز شهری دریک ساختمان 7 طبقه مسکونی در شاهین شمالی باعث تخریب 5 واحد مسکونی و مصدومیت و سوختگی 7 نفر از ساکنان این ساختمان شد.
انفجار گاز شهری 7 مجروح بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران پس از اطلاع یافتن از وقوع این حادثه از طریق سامانه 125، آتش‌نشانان ایستگاههای‌ 55، 94 و همچنین سه گروه امداد و نجات شماره های 8، 19 و 3 این سازمان را در ساعت 17:25 دقیقه دیروز به محل حادثه در شاهین شمالی، خیابان چمران، خیابان امام حسین(ع) انتهای خیابان کوهسار روانه كرد.
آتش‌نشانان به سرعت خود را به محل حادثه در یک مجتمع 7 طبقه مسکونی 198 واحدی رسانده و به کمک حادثه دیدگان شتافتند.
محمد دیبا مدیر منطقه 1 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در تشریح این حادثه گفت: انفجارشدید گاز شهری در یکی ازواحد های مسکونی طبقه اول این ساختمان 7 طبقه اتفاق افتاد.
وی افزود: براثر وقوع انفجار، این واحد مسکونی به شدت تخریب شد و به چهار واحد کناری آن هم خسارت زیادی وارد شد.
دیبا اضافه کرد: شدت انفجار به حدی بود که شیشه های این ساختمان مسکونی و همچنین ساختمان های روبروی آن خرد شد و همچنین درهای ورودی 9 واحد مسکونی در طبقه اول و درهای آسانسور در چهار طبقه از جا کنده شد.
این مدیر عملیات آتش نشانی با اشاره به وارد شدن خسارت زیاد به واحد مسکونی محل انفجار و لوازم خانگی موجود درآن و نیز تخریب دیوار ها و در و پنجره های آن، تصریح کرد: درزمان نخست وقوع انفجار، آتش سوزی دراین واحد مسکونی رخ داد که البته در همان لحظات اول حضور آتش نشانان، به موقع مهار و کاملا خاموش شد.
دیبا در مورد تعداد مصدومین این حادثه اظهار داشت: درجریان این حادثه، یک مرد که در محل انفجار وداخل واحد مسکونی طبقه اول حضورداشت به میزان 60 درصد دچار سوختگی و جراحت شد که توسط آتش نشانان به بیرون منتقل و جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس شد.
وی ادامه داد: 6 نفر از ساکنان دیگر واحدهای این ساختمان مسکونی دچار مصدومیت سطحی شدند که همگی آنان با کمک آتش نشانان و مردم به بیرون از ساختمان انتقال یافته و تحویل عوامل اورژانس شدند.
وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی وارد ساختمان شدند و به ایمن سازی محل حادثه پرداختند و عملیات جستجو را در تمام طبقات این ساختمان ادامه دادند که خوشبختانه هیچ مصدوم دیگری پیدا نشد.
مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران، نشت گازشهری را علل اولیه وقوع این حادثه ذکر کرد و افزود: در حال حاضر تحقیقات بیشتر در خصوص بررسی علل بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال انجام است.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118512