انجمن مدیران ساختمان

7588
مهار آتش در منزل مسکونی
تاریخ : 1398/4/10 14:44: کد خبر : 7588
آتش سوزی منزل مسکونی در دولت آباد، در نبود مالک توسط آتش نشانان مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.
مهار آتش در منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 15:21 دقیقه روز گذشته در پی تماس تلفنی ساكنین یك مجتمع مسكونی با سامانه 125 و اطلاع از استشمام بوی سوختگی و مشاهده دود از یک واحد مسکونی در خیابان دولت آباد، خیابان شهادت، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 14 را به محل حادثه روانه كرد.
توكل رمضانی فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: در یك مجتمع مسكونی 5 طبقه 4 واحدی در طبقات فوقانی و زیرین بوی شدید سوختگی پیچیده شده بود و دود حاصله از این سوختگی نیز در فضای ساختمان و واحد های مجتمع انباشته شده و منجر به تخلیه ساكنین از داخل ساختمان شده بود.
وی افزود: آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی، پس از بازدید و بررسی در داخل واحد های ساختمان، دریافتند كه در یكی از واحد های طبقه دوم كه مالك آن در محل حضور نداشت، آتش سوزی رخ داده است.
وی افزود: آتش نشانان پس از باز كردن درب، با استفاده از ابزار مخصوص و استفاده از خاموش كننده دستی عملیات خود را آغاز کردند که پس از بازدید اولیه مشخص شد در قسمت اتاق پذیرایی منزل دو عدد پتو و یك تخته فرش به علت نامشخص شعله ور شده است.
رمضانی خاطرنشان كرد: خوشبختانه با تماس به موقع شهروندان و سرعت عمل آتش نشانان از ایجاد خسارت بیشتر به منزل مسكونی جلوگیری شد و نیروهای عملیات پس از خاموش كردن شعله های آتش، ضمن ارائه تذكرات ایمنی و تحویل آن به مالك، پس از حاضر شدن در محل حادثه به عملیات خود خاتمه دادند.
گفتنی است: علت این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی می باشد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118525