انجمن مدیران ساختمان

7665
آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری و اداری
تاریخ : 1398/5/2 10:11:0 کد خبر : 7665
آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری و اداری، با حضور آتش نشانان 9 ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.
آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری و اداری
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه های 69، 20، 76، 30، 111، 114، 104، 16 و 79 به همراه گروه امداد و نجات 8، 5 و 7 و خودرو بالابر، خودرو فوماتیک، خودرو حامل دستگاه های تنفسی، تانکر های آب و نردبان هیدرولیکی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 2:03 بامداد امروز به سمت بزرگراه شهید فهمیده(مسیر شرق به غرب)، بلوار کوهک حرکت کردند.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از همان ابتدا به همراه آتش نشانان خود را به محل حادثه رسانده بود، گفت: یک رستوران به مساحت تقریبی 400 مترمربعی که در طبقه چهارم یک مجتمع تجاری و اداری قرار داشت، آتش گرفته و زبانه های آتش از قسمت نمای مجتمع که از جنس کامپوزیت بود به سمت طبقات بالا در حال گسترش بود.
وی در ادامه افزود: شعله های آتش از طبقات پایین به تعدادی از مغازه های طبقه همکف سرایت کرده بود و دود بسیار غلیظی محوطه داخل مجتمع تجاری و اداری و اطراف را در بر گرفته بود.
کیانی با اعلام اینکه مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز مجتمع تجاری را قطع کرده و ایمن سازی های لازم را انجام دادند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و تجهیزات مخصوص، با استفاده از لوله های آبرسانی عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران، خاطرنشان کرد: آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر موفق شدند زبانه های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کنند.
وی در پایان گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای عملیاتی در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.
گفتنی است؛ همزمان با عملیات آتش نشانان، عوامل شهرداری منطقه 22 تهران به منظور کمک در محل حادثه حضور داشتند.م1
عکس: امیر احمدی، پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118730