انجمن مدیران ساختمان

7695
آتش سوزی گسترده در مجتمع تجاری و اداری در حال ساخت
تاریخ : 1398/5/12 12:8:0 کد خبر : 7695
آتش سوزی گسترده در یک مجتمع تجاری و اداری، با حضور آتش نشانان 8 ایستگاه آتش نشانی مهار و کاملا خاموش شد.
آتش سوزی گسترده در مجتمع تجاری و اداری در حال ساخت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد حادثه آتش سوزی و تماس شهروندان با سامانه 125، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه های 69، 20، 44، 59، 111، 114، 109 و 55 به همراه، خودرو حامل دستگاه های تنفسی، تانکر های آب و نردبان هیدرولیکی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 11:39 ظهر دیروز به سمت بزرگراه شهید همت(مسیر غرب به شرق)، بزرگراه خرازی حرکت کردند.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از همان ابتدا به همراه آتش نشانان خود را به محل حادثه رسانده بود، گفت: در ضلع غربی این مجتمع در حال ساخت به وسعت تقریبی 400 متر مربع انبار پشم شیشه به طور کامل شعله ور شده و زبانه های آتش در حال سرایت به قسمت های دیگر انبار بود.
وی ادامه داد: شعله های آتش از کانکس های منفی یک به انبار های حاوی پشم شیشه سرایت کرده بود و دود بسیار غلیظی محوطه داخل مجتمع تجاری و اداری و اطراف را در بر گرفته بود.
دیبا تصریح کرد: نیروهای عملیاتی به محض رسیدن به محل حادثه، جریان برق و گاز مجتمع تجاری را قطع کردند و ایمن سازی های لازم را انجام دادند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی و تجهیزات مخصوص، با استفاده از لوله های آبرسانی عملیات مهار شعله های سرکش آتش را آغاز کردند.
مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران، خاطرنشان کرد: آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر موفق شدند زبانه های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار کاملا خاموش کنند.
وی افزود: خوشبختانه با تلاش نیروهای عملیاتی در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.م1



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118797