انجمن مدیران ساختمان

7707
برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات و مهار آتش در یک کارخانه
تاریخ : 1398/5/16 8:8:0< کد خبر : 7707
مانور بزرگ عملیاتی آتش نشانان دو ایستگاه در یک کارخانه واقع در جاده مخصوص کرج با موفقیت برگزار شد.
برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات و مهار آتش در یک کارخانه
به گزارش پایگاه خبری 125، محمدرضا اقبالپور رئیس ایستگاه 45 آتش نشانی سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: به منظور شناخت و ارتقای سطح عملیات و همچنین ایجاد ارتباط و تعامل با یک کارخانه بزرگ تولیدی، مانور مشترک آتش نشانان دوره دیده بر اساس سیستم ics در این شرکت برگزار شد.
وی افزود: در این مانور، نیروهای عملیات ایستگاه های 45، 76 از منطقه یک عملیات آتش نشانی و پرسنل کارخانه حضور داشتند که با همکاری یکدیگر قسمت های گوناگون این مانور عملیاتی را با موفقیت به اجرا درآوردند.
اقبالپور در تشریح این مانورگفت: دراین تمرین عملیاتی به طور نمایشی یک مورد آتش سوزی در محوطه کارخانه ایجاد شد و چند تن از پرسنل نیز در ساختمان گرفتار شدند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی ادامه داد: در مرحله نخست، پرسنل آموزش دیده کارخانه به مقابله با آتش سوزی پرداختند و به موازات آن با سازمان آتش نشانی تماس گرفته شد که نیروهای آتش نشانی از سوی ستاد فرماندهی این سازمان به محل حادثه اعزام شدند و در کمترین زمان ممکن، آتش فرضی را مهارکرده و محبوسین احتمالی را نیز نجات دادند.
وی در پایان تاکید کرد: پس از اتمام این تمرین عملیاتی، جلسه ای با حضور شرکت کنندگان در محل این مانور برگزار شد و ضمن تجزیه و تحلیل انجام این مانور، نقاط قوت و ضعف آن هم مورد بررسی قرار گرفت.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118823