انجمن مدیران ساختمان

7710
آتش سوزی منزل مسکونی در میدان ونک
تاریخ : 1398/5/16 13:48: کد خبر : 7710
آتش سوزی منزل مسکونی در میدان ونک با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش سوزی منزل مسکونی در میدان ونک
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 09:05 دقیقه روز گذشته وقوع این حادثه توسط همسایگان به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیات ایستگاههای 108، 49، 43 و گروه نجات 18 را با پشتیبانی خودروهای نردبان، خاور دستگاه تنفسی و تشک نجات به محل حادثه در میدان ونک، خیابان برزیل شرقی اعزام شدند.
حمید جهانبانی فر رییس ایستگاه 108 آتش نشانی در این باره گفت: یک واحد مسکونی در طبقه همکف ساختمان سه طبقه مسکونی به علت نامعلوم طعمه شعله های آتش شده بود.
وی افزود: نیروهای عملیات با رعایت اصول ایمنی، قطع برق و گاز این واحد مسکونی، عملیات خود را برای مهار شعله های آتشی که به سرعت در حال گسترش و سرایت به دیگر قسمت های منزل و واحدهای دیگر بود آغاز کردند.
رییس ایستگاه 108 خاطرنشان کرد: گروه اول نیروهای عملیات با استفاده از دو رشته لوله آبدهی توانستند شعله های آتش را مهار و به طور كامل خاموش کنند و همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجوی محبوسین و تخلیه ساکنان گرفتار در دود پرداختند و موفق به تخلیه 10 نفر از ساکنان این ساختمان به بیرون شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به متصاعد شدن دود بسیار زیاد در محل آتش سوزی، آتش نشانان با استفاده از فن مكانیكی اقدام به تخلیه دود از ساختمان كردند و با ارائه تذكرات ایمنی به مالك و اعضای ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118837