انجمن مدیران ساختمان

11698
مخزن بزرگ گازوئیل در حین برشکاری آتش گرفت
تاریخ : 1398/6/10 15:41: کد خبر : 11698
بی احتیاطی و عدم رعایت موازین ایمنی در هنگام برشکاری مخزن گازوئیل در موتورخانه یک ساختمان قدیمی موجب بروز آتش سوزی این مخزن گازوئیل شد.
مخزن بزرگ گازوئیل در حین برشکاری آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز این آتش سوزی و تماس های پر اضطراب شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 11:30 امروز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه های 69 و 114را به همراه خاور کف و تنفسی، به محل حادثه واقع در شهرک راه آهن، بلوار گلها اعزام کرد.
محمد رضا اقبال پور افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: در یک ساختمان 2 طبقه کارگران در حال برشکاری مخزن 5 هزار لیتری گازوئیل بودند تا آن را به خارج از ساختمان منتقل کنند که به دلیل گرم شدن بیش از حد گازوئیل باقیمانده در داخل این مخزن، به یکباره این منبع بزرگ طعمه آتش سوزی شد.
وی با اشاره به این که دود بسیار زیاد ناشی از این آتش سوزی در زمانی کوتاه، ساختمان را فرا گرفت، افزود:
آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از قطع برق و گاز ساختمان، با بستن دستگاه تنفسی، درمیان دود و آتش به داخل موتور خانه نفوذ کرده و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده به خاموش کردن آتش اقدام کردند.
اقبال پور خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی پس از تلاش یک ساعته توانستند آتش را خاموش کرده و همچنین با تخلیه محصولات آتش از محل حادثه، ضمن ایمن سازی ساختمان، تذکرات ایمنی لازم را به مالک ساختمان ارائه کردند.

عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119013