انجمن مدیران ساختمان

11700
برگزاری مانور آتش نشانی در ساختمان های بلند
تاریخ : 1398/6/11 10:44: کد خبر : 11700
مانور خاموش کردن آتش و امداد و نجات در ساختمان های بلند توسط آتش نشانان بر اساس سیستم فرماندهی حادثه(ICS) در شرق تهران برگزار شد.
برگزاری مانور آتش نشانی در ساختمان های بلند
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور به منظور آمادگی هرچه بیشتر آتش نشانان درمقابله با آتش سوزی و همچنین امداد و نجات مصدومین و تخلیه امن ساکنان در ساختمان های بلند توسط آتش نشانان ایستگاههای 103، 92، گروه امداد و نجات 10، آتش نشانان داوطلب و همچنین تعدادی از ارگان های امدادی و امنیتی از جمله هلال احمر، ستاد بحران، اورژانس و نیروی انتظامی در محدوده تهرانپارس، خیابان 198 باموفقیت به اجرا درآمد.
غلامرضا سلیمی رئیس ایستگاه 103 آتش نشانی درباره این مانور گفت: نیروهای آتش نشانی پس از رسیدن به محل مانور به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول با کشیدن لوله های آبرسانی در مسیر راه پله ها، اقدام به خاموش کردن آتش در طبقات کردند و همزمان گروه دوم نیز پس از جستجو در داخل ساختمان بلند، مصدومین را به محوطه باز انتقال داده و تحویل عوامل اورژانس دادند.
سلیمی ادامه داد: در این میان تعدادی از مصدومین و افراد گرفتار در طبقات بالای ساختمان نیزبه وسیله نردبان به سطح زمین منتقل و تحویل امدادگران آتش نشانی شدند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی هدف از انجام این مانور را هماهنگی بین آتش نشانان ایستگاه ها و همچنین تمرین برای امدادرسانی بهتردر ساختمان های بلند ذکر کرد.م3
عکس: مرتضی موحدی نیا


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119016