انجمن مدیران ساختمان

11704
ایمنی اماکن تاریخی در دستور کار آتش نشانی قرار گرفت
تاریخ : 1398/6/13 11:1:0 کد خبر : 11704
ایمنی اماکن تاریخی در دستور کار آتش نشانی قرار گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، نشست هم اندیشی ایمنی اماکن تاریخی پایتخت با رویکرد تبیین دستورالعمل ایمنی برای ساختمان های قدیمی روز گذشته با حضور(مهدی داوری) مدیر عامل، (واحد کیانی) معاون عملیات و (محمود قدیری) معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران و شهردار منطقه 11(مهندس نصراله آبادیان) برگزار شد.
معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی تصریح کرد: شناسایی اماکن تاریخی و تفکیک مالکیت آنها در تبیین یک دستورالعمل ایمنی حائز اهمیت است.
وی افزود: مالکیت ابنیه تاریخی دو دسته است؛ یا مالکیت حقیقی است یا تحت پوشش اشخاص حقوقی و وابسته به موسسات دولتی است که باید روش های ایمن سازی و اقدامات ایمنی لازم برای جلوگیری از آتش سوزی و توسعه آن متمرکز شود.
قدیری خاطرنشان کرد: طبیعتاً ساختمان های قدیمی از ضوابط و آیین نامه جدید پیروی نمی کنند، بنابراین تدوین دستورالعمل ایمنی باید با ارائه راهکار، تغییر و نیز نوسازی اماکن قدیمی همراه باشد و محدودیت های قانونی در حفظ آثار تاریخی باید مد نظر قرار گیرد.
وی بیان داشت: در این نشست هم اندیشی قرار بر این شد که تدوین دستورالعمل ایمنی برگرفته از استانداردهای اروپایی و آمریکایی(NFBA , CFBA) بررسی و بومی سازی شود و تجربیات ملی نیز به آن افزوده و تاپایان شهریور ماه سازمان آتش نشانی دستور العمل ایمنی را تدوین و ابلاغ نماید تا راهکارهای ایمنی اجرا شود.
عکس: علی عریفی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119026