انجمن مدیران ساختمان

11712
نجات 8 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/6/16 9:50:0 کد خبر : 11712
آتش سوزی ساختمان مسکونی در خیابان خاوران با تلاش آتش نشانان و نجات 8 نفر از ساکنان از میان دود و آتش به خیر گذشت.
نجات 8 نفر از ساکنان ساختمان مسکونی از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، زمانی که ساکنین و همسایگان یک ساختمان سه طبقه ی مسکونی متوجه خروج دود و آتش از طبقه اول شدند به سرعت این حادثه را به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند.
در این عملیات آتش نشانان ایستگاه های ۹۹ و ۱۱۳ ساعت ۱:۱۰ بامداد امروز با دستور ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به همراه تیم نجات ۲، نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل دستگاه تنفسی، روانه ی خیابان خاوران، خیابان تمدن، کوچه ی گودرزی شدند.
رضا مجریانی معاون عملیات منطقه ی ۸ که همزمان به محل حادثه اعزام شده بود در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که آتش سوزی در طبقه ی اول این ساختمان سه طبقه ی مسکونی منجر به مسدود شدن راه خروج ساکنین و گرفتار شدن آنها شده بود.
وی افزود: ۸ نفر از محبوسین قبل از رسیدن نیروهای عملیات، از طریق پنجره ها موفق به خروج از ساختمان شده بودند.
مجریانی تصریح کرد: آتش نشانان بی درنگ پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی، برپا کردن نردبان هیدرولیکی و تقسیم شدن به دو گروه، وارد ساختمان شدند و ضمن مهار آتش سوزی و جلوگیری از پیشروی آن، به جستجو در طبقات برای نجات محبوسین دیگر شتافتند.
وی با اشاره به نجات 8 نفر از ساکنان از میان دود و آتش افزود: خوشبختانه با یاری خدا آتش نشانان افراد باقی مانده در ساختمان را با استفاده از نردبان، صحیح و سالم به خارج از محل حادثه منتقل کرده و برای معاینه ی اولیه تحویل عوامل اورژانس دادند.
فرمانده آتش نشانان خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از خاموش کردن کامل شعله های آتش و جلوگیری از بروز خسارت بیشتر به خانه های همجوار و نیز لکه گیری محل حادثه، پس از ایمنی کامل ساختمان و تحویل به عوامل انتظامی به عملیات خود پایان دادند.م۸
عکس: سبحان حسن پور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119039