انجمن مدیران ساختمان

11715
آتش سوزی رایزرهای ساختمان ده طبقه در خیابان کریم خان
تاریخ : 1398/6/16 14:18: کد خبر : 11715
بروز آتش سوزی در رایزرهای ساختمان اداری، آتش نشانان 3 ایستگاه را به خیابان کریم خان کشاند.
آتش سوزی رایزرهای ساختمان ده طبقه در خیابان کریم خان
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی درنگ زنگ ایستگاه های 18، 40 و 53 را ساعت 17:05 دقیقه پنجشنبه گذشته به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه کامیونت حامل دستگاه تنفسی به سرعت به سمت خیابان کریم خان زند، نبش داروخانه 13 آبان حرکت کردند.
سید مصطفی جعفری افسر آماده منطقه 5 عملیات در این باره ابراز داشت: در یک ساختمان 10 طبقه با کاربری اداری کارگران در حال برشکاری و جوشکاری در طبقات بودند که با بی احتیاطی کارگران و ریختن گدازه ها بر روی لوازم مستعملی که به صورت کاملا ناایمن در رایزرها انبار شده بود شعله ور شده و به طبقات فوقانی سرایت کرده و دود ناشی از آن تمام ساختمان را فرا گرفته بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با استفاده از چند بند لوله آبرسانی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند و همزمان گروه دوم آتش نشانان با جستجو در طبقات، همه ساکنان و افراد حاضر در این ساختمان را به بیرون منتقل کردند.
جعفری با اشاره به این که این حادثه خوشبختانه مصدومی در پی نداشت، خاطرنشان کرد: آتش سوزی از رایزر طبقه سوم آغاز و به سرعت به طبقه هشتم رسیده بود و از رایزر این طبقه در حال گسترش به داخل واحدها و ساختمان بود و دود سیاه و حرارت، راه پله های ساختمان را فرا گرفته بود که با تلاش مستمرآتش نشانان مهار و خاموش شد.
فرمانده آتش نشانان تاکید کرد: نیروهای عملیات پس از تخلیه دود به وسیله فن های فشار قوی و اطمینان از عدم وجود خطر، با ارائه تذکرات ایمنی لازم به ساکنان و مالکان واحدهای اداری – تجاری به ماموریت خود پایان دادند.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119046