انجمن مدیران ساختمان

11721
آتش سوزی مسجد یوم الغدیر فلاح در شب عاشورای حسینی
تاریخ : 1398/6/20 11:15: کد خبر : 11721
آتش سوزی مسجد یوم الغدیر فلاح در شب عاشورای حسینی با تلاش آتش نشانان خاموش شد.
آتش سوزی مسجد یوم الغدیر فلاح در شب عاشورای حسینی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 21:28 دقیقه شب عاشورای حسینی در پی اطلاع رسانی شهروندان مبنی بر آتش سوزی یک مسجد در محله فلاح، خیابان ورزدار، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 65 و 28 را به همراه تیم نجات 5 مستقر در ایستگاه 38 آتش نشانی به محل حادثه اعزام کرد.
داود قلیزاده معاون منطقه چهار عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه دوم یک مسجد مختص عزاداری بانوان از قسمت مجاور کتابخانه که محل قراردادن تعدادی میز و صندلی و سیم برق بود، شعله ور شده و آتش در حال سرایت به شبستان مسجد بود، به طوری که دود ناشی از آن به قسمت هایی از طبقه پایین نفوذ کرده بود.
وی افزود: آتش نشانان دو ایستگاه به علت ازدحام جمعیت و حضور دسته های عزاداری سالار شهیدان در خیابان های محدوده و بار ترافیکی بسیار بالای این منطقه، از چهار جهت و به صورت تک دستگاه به محل اعزام شدند تا با رسیدن هر کدام به محل، امداد رسانی به شهروندان با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
قلیزاده با اشاره به انتشار دود در محل حادثه تصریح کرد: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه، با توجه به دود گرفتگی در محل، همزمان با هدایت نفرات داخل ساختمان شامل حدود 100 نفر کودک، زن و مرد به محیط امن، با لوله کشی به هر دو طبقه، عملیات خاموش کردن شعله های آتش را اجرا کردند.
وی بیان کرد: قبل از رسیدن آتش نشانان تعدادی از مردم موفق به خروج از ساختمان مسجد شده بود و خوشبختانه با سرعت عمل بالا، نیروهای عملیات در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را فرونشانده و از سرایت و گسترش آن جلوگیری کردند و سپس با تخلیه دود و بازدید محل حادثه و اطمینان از نبودمحبوسی به لکه گیری پرداختند.
معاون منطقه 4 عملیات آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: با عملیات خوب آتش نشانان، خوشبختانه این حادثه مصدوم یا مجروحی در بر نداشت و آتش نشانان پس از تخلیه کامل دود و اطمینان از عدم وجود خطر در مسجد و تهدید برای شهروندان وعزاداران، پایان عملیات خود را اعلام کردند.
گفتنی است: در این حادثه سه شهروند دچار دود زدگی شدند که توسط آتش نشانان به محل امن منتقل و سپس به تیم اورژانس حاضر در محل حادثه سپرده شدند.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119060