انجمن مدیران ساختمان

11731
نجات 6 نفر از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
تاریخ : 1398/6/26 13:29: کد خبر : 11731
آتش سوزی ساختمان مسکونی در نازی آباد با نجات 6 نفر از ساکنان به خیر گذشت.
نجات 6 نفر از میان دود و آتش ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از تماس های مکرر شهروندان و کمک خواهی مبنی بر محبوس شدن ساکنان یک ساختمان مسکونی در میان دود و شعله های آتش، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 14:25 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه 95 و 22 را به محله نازی آباد، خیابان فاطمی، میدان دیلمقانی اعزام کرد.
جعفر شکرانه مهربانی افسر آماده منطقه 7 عملیات در این باره گفت: در یک ساختمان 5 طبقه مسکونی دو واحدی در طبقه اول به مساحت 70 متر مربع یک واحد مسکونی در قسمت اتاق خواب طعمه شعله های آتش شده و دود زیادی نمایان بود.
وی افزود: در بررسی های اولیه معلوم شد در داخل ساختمان 4 نفر و داخل کابین آسانسور 2 نفر محبوس شده اند که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان و تجهیز خود به دستگاه تنفسی در دو گروه وارد ساختمان شدند و همزمان گروه اول با استفاده از لوله های آبدهی مهار شعله های آتش را که در حال سرایت به دیگر طبقات بود مهار کردند.
مهربانی تصریح کرد: گروه دوم نیز اقدام به انتقال محبوس شدگان به خارج از ساختمان کرد و همه 6 نفر محبوس شده شامل پسر بچه 4 ساله و یک نفر خانم و آقای جوان و دو خانم 70 و 100 ساله را به خارج ساختمان منتقل شدند و خانم 70 ساله را که دچار دودزدگی جزیی شده بود تحویل امدادگران اورژانس داده شد.
وی افزود: آتش نشانان پس از تخلیه اجناس و وسایل سوخته به خارج از واحد مسکونی و ایمن سازی ساختمان، با ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان به ماموریت خود پایان دادند.م7
عکس: حمید امدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119099