انجمن مدیران ساختمان

11740
مانور مقابله با آتش سوزی در مجتمع مسکونی یاس در غرب تهران
تاریخ : 1398/6/31 14:13: کد خبر : 11740
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در مجتمع مسکونی یاس در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران برگزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی در مجتمع مسکونی یاس در غرب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورعملیاتی با حضور آتش نشانان ایستگاههای 20، 111 و خودرو های پشتیبان و خودرو دستگاه تنفسی در بلوار غربی استادیوم، خیابان وفایی به اجرا در آمد.
علی حیاتی فرمانده آتش نشانان در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی به صورت همزمان زنگ ایستگاه های منطقه یک عملیات به صدا در آمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: مانور در یک مجتمع مسکونی 14 طبقه 68 واحدی برنامه ریزی شده بود که گروه اول بعداز تجهیز خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کردند و سپس با استفاده از لوله آبرسان به خاموش کردن آتش سوزی فرضی خودروی سواری در طبقه منفی 2 پرداختند و گروه دوم نیز به طور همزمان با کشیدن لوله آبرسانی و استفاده از سیستم فایر باکس به خاموش کردن آتش سوزی فرضی در طبقه چهاردهم برج مسکونی و در یکی از واحد ها مشغول شدند و ایمن سازی محل حادثه را انجام دادند.
حیاتی تصریح کرد: گروه سوم آتش نشانان برای تخلیه دود وارد طبقه منفی 2 برج مسکونی شدند و آتش نشانان با استفاده از فن، این دود را از داخل پارکینگ به بیرون از ساختمان هدایت کردند.
وی افزود: با توجه به وجود تعداد زیاد مجتمع های مسکونی و تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی نیروهای این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا آتش نشانان علاوه بر آمادگی کامل درمقابله با حوادث دراین نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این باره به روز رسانی کنند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119127