انجمن مدیران ساختمان

11748
آتش سوزی در اتاق خواب
تاریخ : 1398/7/2 13:56:0 کد خبر : 11748
آتش سوزی یک منزل مسکونی در شرق تهران با تلاش آتش نشانان به موقع مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.
آتش سوزی در اتاق خواب
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، آتش نشانان درجریان این حادثه، زن سالخورده ای را که درطبقات این ساختمان در میان دود محبوس شده بود، نجات دادند.
بر اساس این گزارش، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این آتش سوزی، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 31 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 19:55روز گذشته به محله نیروی هوایی رهسپار شدند.
بنا به اظهارابراهیم آقایی فرمانده آتش نشانان اعزامی، آتش سوزی در طبقه سوم ساختمان 5 طبقه مسکونی اتفاق افتاد و طی آن یک واحد مسکونی به مساحت 95 متر مربع از قسمت اتاق خواب آتش گرفت و دود و شعله های آتش نیزبه سرعت در حال سرایت به طبقات و آپارتمان های فوقانی آن بود.
وی با بیان این که آتش نشانان بلافاصله به دو تیم تقسیم و همزمان وارد عمل شدند، ادامه داد: تیم های عملیات آتش نشان ها همزمان وارد ساختمان شدند و عملیات خاموش کردن آتش و نجات محبوسین را انجام دادند.
آقایی تاکید کرد که تیم نخست در همان دقایق اولیه موفق شدند زن سالخورده ای را که در میان دود در طبقات محبوس شده بود را با تجهیزات تنفسی به پشت بام ساختمان انتقال دهند.
این فرمانده آتش نشانی در مورد چگونگی مهار آتش اظهار داشت: تیم دیگر آتش نشان ها با کشیدن یک رشته لوله آبدهی تا طبقه سوم به سرعت به مقابله با شعله های آتش پرداخته و آن را مهار کرده و همچنین از سرایت آتش به دیگر نقاط این منزل جلوگیری به عمل آوردند.
وی علت بروز این آتش سوزی را از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی اعلام کرد و گفت: دراین حادثه هیچ یک ازساکنان منزل و ساختمان مسکونی آسیب جانی ندیدند.م6
عکس: مجتبی نی بند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119151