انجمن مدیران ساختمان

11751
مانور مقابله با آتش سوزی مجتمع تجاری اداری در غرب تهران
تاریخ : 1398/7/2 16:17:0 کد خبر : 11751
مانور امداد و نجات و مقابله با آتش سوزی در مجتمع تجاری اداری فرانتینیوم در منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران بر گزار شد.
مانور مقابله با آتش سوزی مجتمع تجاری اداری در غرب تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانورعملیاتی با شرکت آتش نشانان ایستگاههای 114، 69، 68، نجات 8 به همراه خودرو های پشتیبان و نیزخودروی حامل دستگاه تنفسی به ساختمان فرانتینیوم واقع در حوالی دریاچه خلیج فارس(چیتگر)، میدان ساحل، انتهای خیابان شمس تبریزی به اجرا در آمد.
ایرج جعفری افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در تشریح این مانور گفت: با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان به صورت همزمان زنگ ایستگاه های مذکور به صدا در آمد وآتش نشانان بلافاصله به سمت محل مانور حرکت کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس ازرسیدن به محل مانور که در یک مجتمع مسکونی 16 طبقه بود به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول بعداز تجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی اقدام به قطع برق و گاز مجموعه کرده و سپس با استفاده از لوله آبرسان به خاموش کردن آتش سوزی فرضی تاسیسات موتور خانه در طبقه منفی 3 پرداختند و گروه دوم نیز به طور همزمان به جست وجو در طبقات برای یافتن مصدومین گرفتار شده درمیان دود و آتش مشغول شدند.
جعفری درادامه اظهار داشت:گروه سوم آتش نشانان برای تخلیه دود حاصل از آتش سوزی وارد طبقه منفی 3 برج مسکونی شدند که آتش نشانان با استفاده از فن های قوی، دود ها را از داخل پارکینگ به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.
افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان در خاتمه تاکید کرد: با توجه به وجود تعداد زیاد مجتمع های مسکونی و تجاری در محدوده این منطقه عملیاتی ضروری است برای آمادگی آتش نشانان این منطقه، این گونه تمرین های عملیاتی به طور مرتب برگزار شود تا نیروهای آتش نشانی علاوه بر آمادگی کامل درمقابله با حوادث دراین نوع ساختمان ها، اطلاعات خود را نیز در این مورد به روز رسانی کنند.م1
عکس: امیر احمدی/پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119154