انجمن مدیران ساختمان

11753
مسابقه پله نوردی آتش نشانان در برج میلاد برگزار شد
تاریخ : 1398/7/3 13:18:0 کد خبر : 11753
مسابقه پله نوردی آتش نشانان با تجهیزات با حضور 140 آتش نشان از مناطق 8 گانه عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران در برج میلاد برگزارشد.
مسابقه پله نوردی آتش نشانان در برج میلاد برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری 125، این مسابقه به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشان با مشارکت برج میلاد و با همكاری معاونت آموزش و تربیت بدنی سازمان آتش نشانی تهران صبح امروز چهارشنبه سوم مهرماه در محل برج میلاد به اجرا درآمد.
در این مسابقه آتش نشانان با لباس کامل عملیاتی پله های برج را تا 12 طبقه صعود کردند.
بیش از 140 نفر از آتش نشانان مناطق 8 گانه عملیات این سازمان در قالب 8 تیم 15 تا 30 نفره با یکدیگر به رقابت پرداختند و تعداد 288 پله برج میلاد را طی کردند.
در این رقابت ها تیم منطقه 5 عملیات با کسب بالاترین امتیاز اول شد و به دنبال آن تیم منطقه 6 عملیات مقام دوم و تیم منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران مقام سوم را کسب کرد. همچنین اسماعیل آزمون آتش نشان ایستگاه 4 از منطقه 5 عملیات با ثبت رکورد 1.02.44 دقیقه بهترین زمان را دراین مسابقه ثبت کرد.
در پایان این مسابقات طی مراسمی که در سالن گالری غربی برج میلاد با حضور معاونان و مدیران و جمعی از آتش نشانان این سازمان برگزار شد، توسط مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران به تیم ها و نفرات برتر این مسابقات جوائزی اهدا شد.
مرتضی پوستچی مدیر تربیت بدنی سازمان آتش نشانی تهران در مورد اهمیت این نوع مسابقات در آتش نشانی گفت: پله نوردی یکی از سخت ترین رشته های ورزشی است که شرکت کنندگان در آن باید از آمادگی بسیار بالایی برخوردار باشند.
وی افزود: با توجه به نوع کار آتش نشانی و به ویژه شرکت آتش نشانان در آتش سوزی های ساختمان های بلند ضروری است که نیروهای عملیاتی با دارا بودن توان جسمی بالا بتوانند با تجهیزات سنگین خود به طبقات فوقانی ساختمان ها صعود کرده و به یاری حادثه دیدگان بشتابند.
مدیر تربیت بدنی آتش نشانی تاکید کرد: ما هرساله به منظور ارتقای سطح آمادگی جسمانی و استقامتی قلبی و عروقی پرسنل آتش نشانی و همچنین سنجش آنان، مسابقات مختلفی از جمله صعود از پله ها برگزار می کنیم که قطعا این رقابت ها موجب افزایش توان آتش نشانان در عملیات ها می شود.
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119161