انجمن مدیران ساختمان

11756
نجات دو شهروند از میان دود و آتش
تاریخ : 1398/7/3 15:16:0 کد خبر : 11756
بروز آتش سوزی در مغازه ی لباس فروشی در خیابان افسریه، محبوس شدن دو نفر را در پی داشت.
نجات دو شهروند از میان دود و آتش
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، با تماس مالک مغازه و شهروندان شاهد حادثه با سامانه ی ۱۲۵ و گزارش یک آتش سوزی در مغازه ی لباس فروشی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز با به صدا درآوردن زنگ ایستگاههای ۳۷، ۱۵ و آتش نشانان را به همراه تیم نجات ۲ و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم ۲۰ متری افسریه، نبش ۱۵متری اول کرد.
رضا مجریانی معاون عملیات منطقه که به همراه افسر آماده ی وقت در محل حاضر بود در این باره گفت: آتش سوزی انبار پوشاک در یک باب مغازه ی لباس و کیف فروشی زنانه به وسعت حدود ۲۵ متر مربع که از قسمت بالای سقف کاذب آن به عنوان انباری استفاده می شد ضمن اینکه در حال گسترش به اطراف بود دود حاصل از آن نیز به طبقه ی فوقانی که یک واحد مسکونی بود نفوذ کرده و دو نفر از ساکنین را که یک بانوی بیمار و سالمندی را شامل می شد در معرض خطر خفگی قرار داده بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل حادثه و کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی برای خاموش کردن آتش سوزی هر دو مغازه و جلوگیری از سرایت آتش به اطراف وارد آن شدند و تیم نجات نیز برای انتقال محبوسین، خود را به طبقه ی مسکونی رساند.
مجریانی خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از به سلامت خارج کردن مرد ۶۵ ساله و بانوی ۹۰ ساله از منزل و انتقال آنها به محیط امن و معاینه ی اولیه ی اورژانس و تایید سلامتی آنها، تیم حریق نیز موفق به کنترل و خاموش کردن آتش سوزی شدند.
گفتنی است: نیروهای عملیات پس از جابجایی اجناس نیمه سوخته و لکه گیری محل حادثه و ایمن سازی آن و تحویل به مالک، به عملیات خود پایان دادند.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119165