انجمن مدیران ساختمان

1176
عملیات 125 برای مهار آتش در ساختمان چهار طبقه تولیدی لباس و تریکو
تاریخ : 1397/10/6 12:34: کد خبر : 1176
آتش سوزی در یک ساختمان چهارطبقه تولیدی و کارگاه های تولید لباس و تریکو در خیابان جمهوری اسلامی با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه مهار و خاموش شد.
عملیات 125 برای مهار آتش در ساختمان چهار طبقه تولیدی لباس و تریکو
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز این آتش سوزی در خیابان جمهوری اسلامی، نبش خیابان فلسطین جنوبی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 20:21 شب گذشته نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 46 و 118 به همراه خاور دستگاه های تنفسی را به محل حادثه اعزام کرد.
علیرضا حسنی افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: حادثه در یک ساختمان چهار طبقه با کاربری تولیدی تریکو که مملو از دستگاه های مخصوص بافت پارچه و همچنین لباس و تریکو از جنس پلاستیک و بسیار اشتعالزا بود، اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: هنگام رسیدن آتش نشانان، شعله های آتش از بالکن های طبقات دوم و سوم این ساختمان بیرون می زد و همچنین آتش به داخل کارگاه های تولید تریکو در طبقات و دوم و سوم کشیده شده بود و هرآن احتمال داشت این آتش سوزی به کارگاه ها و طبقات دیگر و نیز ساختمان های مجاور سرایت کند.
حسنی در ادامه اظهار داشت: درطبقه همکف این ساختمان 4 طبقه تولیدی، یک دستگاه بزرگ و گرانقیمت تولید تریکو قرار داشت که دراین حادثه دچار آتش سوزی شده و خسارات مالی زیادی به آن وارد شده بود.
این افسرآماده آتش نشانی در مورد عملیات نیروهای آتش نشانی اظهار داشت: آتش نشانان به سرعت با قطع برق و گاز این ساختمان، ایمن سازی محل حادثه را انجام داده و همچنین از طریق راه پله ها و با استفاده از نردبان دستی به کانون آتش سوزی نزدیک شده و به شعله های آتش دسترسی پیدا کردند.
حسنی تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به داخل طبقات نفوذ کرده و با جستجوی کامل، تمام طبقات را از نظر وجود محبوسین احتمالی بررسی کردند.
وی با اشاره به نبود فرد و یا افراد گرفتار و یا آسیب دیده در طبقات و داخل ساختمان، افزود: آتش نشانان پس از مهار شعله های آتش، دود حاصل از این آتش سوزی را با بکارگیری فن های قوی به بیرون ساختمان تخلیه کردند.
گفتنی است هم اکنون علت بروز این آتش سوزی و همچنین برآورد خسارات وارده از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117148