انجمن مدیران ساختمان

11765
روزانه 350 حادثه و آتش سوزی در تهران رخ می دهد
تاریخ : 1398/7/6 16:6:0< کد خبر : 11765
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران به مناسبت 7 مهر روز آتش نشان صبح امروز شنبه ششم مهر ماه در برنامه صبح بخیرایران شبکه یک سیما شرکت کرده و با مجری این برنامه زنده، درباره عملکرد و برنامه های این سازمان به گفتگو پرداخت.
روزانه 350 حادثه و آتش سوزی در تهران رخ می دهد
به گزارش پایگاه خبری 125، مهدی داوری ضمن تبریک هفتم مهر روز آتش نشان به همه مردم و جامعه آتش نشانان کشور بویژه آتش نشان های تهران، حادثه پلاسکو را نقطه عطفی در آشنایی مردم با جایگاه آتش نشانی بیان کرد و گفت: حادثه پلاسکو، تلخ ترین و ناگوار ترین اتفاقی بود که در طول 90 سال فعالیت آتش نشانی در تهران رخ داد که من از همینجا به خاطر محبت های بیشمار شهروندان تهران و نیز همدردی بی شائبه مردم سراسر کشور از آتش نشانان، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری می کنم.
وی در خصوص دلایل وقوع این گونه حوادث اظهار داشت: بروز این نوع حوادث علل مختلفی دارد که زیرساخت های ناایمن ساختمان ها و همچنین رفتارهای ناایمنی از مهم ترین دلایل آن محسوب می شود.
وی در مورد آمار آتش سوزی ها و حوادث شهر تهران گفت: دراین فصل روزانه 350 مورد انواع حادثه رخ می دهد که نیروهای آتش نشانی آنها را پوشش می دهند که حدود 35 تا 40 درصد این حوادث یعنی بیش از 100 مورد آن مربوط به آتش سوزی هاست و بقیه اش هم شامل انواع حوادث است.
مدیر عامل آتش نشانی تهران افزود: از میان 100 مورد آتش سوزی واقعه در شهر تهران حدود 20 تا 30 درصد آن شامل آتش سوزی های جدی است که بسیار نگران کننده است.البته همه آتش سوزی ها نگران کننده اند چون آتش می تواند دامنه ی وسیعی پیدا کند که اگربه آن کم توجهی شود، ممکن است خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری را ببار آورد.
مهدی داوری در باره ی وضعیت تجهیزات آتش نشانی و همچنین آمادگی نیروهای عملیاتی این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی تهران از لحاظ نیروهای زبده و تجهیزات، رشد قابل توجهی داشته است. آتش نشان ها سرمایه های گران قیمتی هستند که برای خدمت به مردم حادثه دیده، آموزش های خاصی دیده اند که به رغم وقوع حوادث گوناگون و بویژه اتفاقات خاصی که در شهرهای بزرگ و کلان شهرها رخ می دهد، آنان با تمام قدرت و ایثارگری از پس همه حوادث برآمده و به خوبی امدادرسانی می کنند.
وی در خصوص وضعیت تجهیزات آتش نشانی نیز ابراز داشت: با حمایتی که از طرف شورای شهر و شهرداری از سازمان آتش نشانی می شود به ویژه در یکی دو سال اخیر تجهیزات بسیار خوبی وارد این سازمان شده است که قاطعانه می توانم بگویم که این تجهیزات از آخرین و به نوعی بروزترین تجهیزات دنیا است.
مدیر عامل آتش نشانی فرهنگ سازی ایمنی را یکی از مهم ترین تقاضاهای خود از مردم ذکر کرد و افزود: اگر آگاهی مردم در زمینه ایمنی افزایش یابد قطعا حوادث و آتش سوزی نیز کاهش پیدا می کند. به هرصورت هروقت حادثه ای رخ دهد هرچقدر ما سریع عمل کنیم و موفق هم شویم باز هم وقوع خود حادثه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.
داوری تصریح کرد: گاهی شهروندانی را می بینیم که به راحتی دچار خسارت و آسیب شده اند که گاه حتی جبران ناپذیر است، این درحالی است که می توان با یک اقدام ساده از وقوع حادثه پیشگیری کرد.
وی ایمنی درساختمان های بلند را یکی از دغدغه های همه شهروندان دانست و افزود: کسانی که دراین ساختمان ها کارکرده و یا زندگی می کنند همانگونه که به تزئینات و موارد مختلف در آن مانند سالم بودن آسانسور ها و... توجه می کنند، باید ایمنی درساختمان های بلند را به صورت یک ضرورت مهم و حیاتی، مطالبه کرده و در فاکتورهای مورد نظر خود قرار دهند و به صورت خیلی جدی هم خودشان نظارت کنند.
مدیر عامل آتش نشانی در خاتمه خاطرنشان کرد که این سازمان در راستای آموزش ایمنی شهروندان به ویژه آموزش ساکنان ساختمان های بلند و فرهنگ سازی ایمنی جامعه آماده همکاری است.