انجمن مدیران ساختمان

11766
یک آتش نشان باید دارای روحیه ایثارگری و عشق خدمت به همنوع باشد
تاریخ : 1398/7/7 12:7:0< کد خبر : 11766
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن تبریک و بزرگداشت روز آتش نشان، از زحمات ایثارگران این عرصه قدردانی کرد.
یک آتش نشان باید دارای روحیه ایثارگری و عشق خدمت به همنوع باشد
به گزارش پایگاه خبری 125، در این مراسم مهندس مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، دکتر محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و تعداد زیادی از مدیران ارشد شهرداری تهران به همراه مدیران و معاونان عملیاتی و ستادی سازمان آتش نشانی حضور داشتند.
مهدی داوری نیز در مراسم روز آتش‌نشان که مصادف با هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی در سالن ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: امروز روز آتش نشان است ومن می خواهم از همکاران ایثارگر و شغلی متفاوت و وظایف خاص که با آن سروکار داریم یاد کنم زیرا این شغل ریسک بالایی دارد و شرایط را برای آتش نشانان سخت می‌کند.
وی افزود: روحیه ایثارگری و عشق خدمت به مردم اولین ویژگی یک آتش نشان است و مهارت و توان بالایی را می طلبد و اگر کسی این خصوصیات را نداشته باشد نمی تواند تا آخر مسیر دوام بیاورد زیرا بسیار کسانی بوده اند که به سختی وارد این حرفه شده و در همان سال های اولیه از ادامه همکاری بازمانده اند.
مدیرعامل آتش نشانی تهران با اشاره به حوادث مختلف در ماموریت های آتش نشانی گفت: آتش نشانان مثالی در بین خود دارند که هیچ دو حریقی شبیه هم نیستند و هر حادثه اتفاقات و تجربیات خاصی رابا خود به همراه دارد. بنابراین یک آتش نشان باید همواره از آمادگی جسمانی و قدرت تصمیم گیری بالایی برخوردار باشد و یک نیروی عملیاتی با حوادث بسیاری روبرو هستند.
وی افزود: در سال گذشته ٧٢ هزار عملیات انجام شد که ٣٠ درصد آن آتش سوزی بود و بقیه عملیات ها نیز خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات آنها بود.
داوری با تاکید بر بازدید ایمنی از 25 هزار ساختمان در سطح شهر تهران خاطر نشان کرد: همواره برای ما ایمنی مقدم بر عملیات است و تلاش های مستمری انجام شده است که سطح آگاهی در این خصوص افزایش پیدا کند. مهمترین مسئله برای شهر ما این است که شهروندانی را داشته باشیم که ایمنی را مطالبه کنند و در این زمینه آموزش های شهروندی بسیار می‌تواند اثربخش باشد.
وی افزود: یکی از مسایل دیگری که باید به آن توجه شود مسئله ایمنی خود آتش نشانان است. یکی از نگرانی های ما سلامت آتش نشانان است که در این زمینه سعی شده که استانداردهای شغلی وارد شود حتی اداره ایمنی آتش نشانان تشکیل شده که سعی داریم از این طریق سلامت آتش نشانان را حفظ کنیم.
گفتنی است: در حاشیه این مراسم در قسمت حیاط ساختمان شهرداری تهران، مانورهای عملیاتی آتش نشانان با هدف نمایش توان عملیاتی و قابلیت های متفاوت آتش نشانان تهران برگزار شد.
عکس: روابط عمومی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119194