انجمن مدیران ساختمان

11781
برگزاری نمایشگاه HSE راهکاری مطمئن برای ساختن شهری ایمن
تاریخ : 1398/7/13 13:11: کد خبر : 11781
پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش نشانی، مدیریت بحران و امداد و نجات از 18 تا 21 مهر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه HSE راهکاری مطمئن برای ساختن شهری ایمن
به گزارش پایگاه خبری 125، سعید دولتشاهی رییس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش نشانی و مدیریت بحران و امداد ونجات با اعلام این مطلب، درخصوص روند برگزاری نمایشگاه HSE & RIRE و شرکت‌های حاضر در این دوره نمایشگاه گفت: نمایشگاه HSE متشکل از سه بخش استHealth, Safety, ENVIRONMENT به معنی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و آتش‌نشانی است. تمامی مجموعه‌هایی که بالای 50 نفر پرسنل دارند باید مسئول ایمنی یا مدیر HSE & FIRE داشته باشند و مهم‌تر از آن نیز کلیه سازمان‌ها اعم از بخش خصوصی و دولتی باید مقوله HSE & FIRE را رعایت کنند زیرا این مسئله مختص به یک فرد، ساختمان، خانه و مجموعه نیست بلكه HSE & FIRE برای همه امور شهری، صنعتی، خانگی بوده و باید به آن توجه شود.
وی اضافه کرد: از همین رو ما برای ارتقای سطح تجهیزاتی دستگاه‌های امدادی نیاز به این داریم که بتوانیم از آخرین تکنولوژی‌ها و دستاورد‌های روز دنیا مطلع شویم. قطعا برگزاری این نمایشگاه می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند از این تکنولوژی‌ها استفاده کنند مثمر ثمر باشد. در واقع این فضایی بسیار مطلوب است، برای تولیدکننده و مصرف کننده که بتوانند بدون واسطه و بدون حضور شبکه‌های دلالی محصولات به نمایش گذاشته را تهیه کنند.
دولتشاهی به موضوعاتی که در نمایشگاه به آن پرداخته می‌شود اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، جدیدترین تولیدات و تکنولوژی‌های روز را نمایش می‌دهند که مدیران HSE، ایمنی، آتش نشانی، مدیران بحران، امداد و نجات، مسئولین امدادی و ایمنی می‌توانند از این تکنولوژی‌ها بازدید کنند و از این محصولات برای سازمان‌ها و مجموعه خودشان استفاده و خریداری کنند.
وی درمورد مشارکت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، اظهار داشت: امسال 70 شرکت از بزرگترین کمپانی‌های داخلی و نمایندگی بزرگترین کمپانی‌های بین المللی در فضایی بالغ بر 7 هزار مترمربع در 3 سالن در نمایشگاه حضور دارند.
دولتشاهی بر رشد چشمگیر امسال نمایشگاه تاکید کرد و افزود: امسال شرایط اقتصادی بسیار نابسمان بوده و تحریم‌های ظالمانه‌ای که از طرف آمریکا به کشورمان تحمیل می‌شود باعث شده که شرکت‌ها نتوانند تبلیغات و هزینه‌های گسترده ای داشته باشند، با این حال به لطف پروردگار و تلاش و کوشش همکاران در موسسه فرارسانه، نمایشگاه امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که این عدد رو به رشد و بسیار چشمگیری است. همچنین با توجه به همزمانی این نمایشگاه با چهار رویداد مهم دیگر از جمله نمایشگاه صنعت، فناوری‌های نانو، حمل و نقل شهری و لوله و اتصالات پیش بینی داریم که بازدیدکنندگان تخصصی در این نمایشگاه چهار برابر سال‌های پیش باشد.
رییس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه HSE & FIRE با اشاره به افزایش مساحت سالن نمایشگاه تصریح کرد: سال گذشته ما با یک سالن سه هزار مترمربعی این نمایشگاه را برگزار کردیم اما امسال با فضایی بالغ بر هفت هزار متر مربع و سه سالن، این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم و بارزترین وجه تمایز آن نیز رشد حضور شرکت‌های تولیدکننده است. دولتشاهی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که امسال سال رونق تولید است، ما می‌توانیم در صنعت ایمنی و آتش نشانی به این شعار جامه عمل بپوشانیم و بگوییم که صنف ما هم توانسته باقدرت بیشتری در نمایشگاه صنعت خودش حضور پیدا کند و این رشد 60 درصدی می‌تواند گواه این صحبت‌هایم باشد.
وی همچنین به ارگان‌هایی که برای برگزاری نمایشگاه مشارکت داشتند اشاره کرد و گفت: در وهله اول موسسه فرارسانه جامع صنعت نما آسیا طی اخذ مجوز از سازمان توسعه و تجارت ایران برای برگزاری این نمایشگاه تشکیل ستاد و دبیرخانه داد و با همکاری اتحادیه ایمنی و آتش نشانی تهرآن از سازمان‌هایی همچون سازمان آتش نشانی، سازمان امدادونجات، جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و انواع سازمان‌هایی که درگیر مباحث امدادی و ایمنی کشور هستند دعوت به حضور در نمایشگاه کرد.
رییس ستاد برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط کار، آتش نشانی و مدیریت بحران و امداد ونجات هدف اصلی نمایشگاه را یافتن شهری ایمن دانست و ادامه داد؛ برای داشتن شهری ایمن همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ خود ایمنی داشته باشیم و نباید فقط از مسئولین، مقامات، سازمان‌ها و شرکت‌ها انتظار زیادی داشت بلکه برای اینکه خود را آماده کنیم، باید آموزش ببینیم و از طرق مختلف جویای علم باشیم که متوجه شویم ایمنی برای زندگی امروز بشر بسیار حائز اهمیت است.
سعید دولتشاهی در خصوص دعوت از بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز گفت: ستاد برگزاری نمایشگاه از ماه‌ها قبل فراخوانی را به کلیه سازمان‌ها ارسال کرده است. سازمان‌های بسیار خوبی به عنوان حامیان معنوی نمایشگاه کنارمان هستند. همچنین دعوتنامه‌ای به کلیه مدیران و مسئولین این سازمان‌ها اعم از سازمان آتش نشانی کل کشور، مدیران بحران، مدیران و مسئولین ایمنی و بهداشت حرفه ای سازمان‌های مختلف، روسای HSE وزارتخانه‌های مختلف ارسال کردیم؛ که هر کدام از این سازمان‌ها با توجه به همکاری و تعامل که صورت گرفته است با اعلام به زیر مجموعه‌های خود پتانسیل بسیاری را در خصوص بازدیدکننده برایمان ایجاد کرد. همچنین ما از طریق ارسال پیام کوتاه، درج آگهی تبلیغاتی در وبسایت، ارسال فکس، ارسال دعوتنامه، تبلیغات شهری، تبلیغات تلویزیونی و... فراخوان‌هایی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه تدارک دیدیم.
وی در خصوص اهمیت حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی و برگزارکننده این نمایشگاه، فضایی ایجاد می‌کنیم که تولید کننده و مصرف کننده را به هم نزدیک کنیم و فضای کسب وکار برای تولیدکننده مهیا کنیم. وقتی یک محصول باکیفیت و استاندارد تولید می‌شود اما شبکه بازاریابی مناسبی ندارد قطعا یکی از راه‌هایی که بشود محصول را معرفی کرد حضور در نمایشگاه آن صنعت است؛ و همینطور اگر مجموعه ای بخواهد از اطلاعات خرید برخوردار شود و تکنولوژی آن را ببیند نمایشگاه بهترین فضا برای مقایسه قیمت و کیفیت است؛. به همین دلیل در نمایشگاه وقتی چند برند با کیفیت‌ها و طیف‌های مختلف با استاندارد‌های رایج کشور ارائه شود این تعامل و رقابت باعث پیشرفت خیلی مطلوبی در این حوزه خواهد بود.
وی درپایان ضمن دعوت از تمامی سازمان‌های بخش خصوصی و بخش دولتی برای بازدید ازاین نمایشگاه که از تاریخ 18 لغایت 21 مهرماه امسال برگزار می شود، یادآور شد: نمایشگاه HSE در سالن‌های 27، 7و 25 واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می‌شود البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت WWW.ISECEXPO.COM مراجعه فرمایند.
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119250