انجمن مدیران ساختمان

11791
سقوط داربست های ساختمانی بر روی خودروها
تاریخ : 1398/7/18 12:17: کد خبر : 11791
سقوط داربست های فلزی یک ساختمان در حال احداث به دو دستگاه خودروی سواری و وانت بار در خیابان ساقدوش خساراتی وارد کرد و همچنین دوکارگر آسیب دیدند.
سقوط داربست های ساختمانی بر روی خودروها
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با تماس شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 97 و گروه امداد و نجات 10 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 16:06 دقیقه روز گذشته به خیابان پاسداران، خیابان ساقدوش، خیابان رحمانی روانه شدند.
محسن احمدی فرمانده آتش نشان اعزامی در این باره گفت: تعدادی از داربست های فلزی که برای انجام کارهای بنائی درنمای بیرونی یک ساختمان در حال ساخت نصب شده بود، به یکباره به داخل خیابان فرو ریخت.
وی ادامه داد: این داربست ها به علت بی احتیاطی در نصب آن، ناگهان از جا درآمده و برروی دو دستگاه خودرو سواری تیبا و وانت پیکان سقوط کرد و خساراتی به آنها وارد کرد.
احمدی همچنین اظهار داشت: متاسفانه درجریان این حادثه دو نفر از کارگران از ناحیه سر، دست و پا دچار مصدومیت شدند که هردو برای درمان تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با کشیدن نوار هشدار دهنده در اطراف صحنه حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و سپس با تجهیزات مخصوص(تیفور)، این دووسیله نقلیه را از زیر داربست ها بیرون آوردند و سپس تمامی داربست ها از محل جمع آوری شد.
شایان ذکر است تحقیقات بیشتر دراین خصوص هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانان منطقه دردست انجام است.3
عکس: منطقه سه عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119291