انجمن مدیران ساختمان

11794
مهار به موقع شعله های آتش در مجتمع تجاری
تاریخ : 1398/7/18 12:53: کد خبر : 11794
با حضور به موقع آتش نشانان، از آتش سوزی بزرگ یک پاساژ تجاری در خیابان خیام، تقاطع بهشت جلوگیری شد.
مهار به موقع شعله های آتش در مجتمع تجاری
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از تماس های شهروندان و کمک خواهی مبنی بر مشاهده آتش سوزی در یک ساختمان تجاری، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 17:42 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاههای 1، 67 و گروه نجات 1 به همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل دستگاه های تنفسی را به خیابان خیام شمالی، تقاطع خیابان بهشت اعزام کرد.
امیر هاتفی مدیر منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: محل حادثه یک ساختمان تجاری سه طبقه با یک طبقه منفی با کاربری انبار و فروشگاه های شیرآلات ساختمانی و همچنین تولیدی پارچه بود که یک انبار شیرآلات و لوازم بهداشتی ساختمانی به وسعت80 مترمربعی در طبقه همکف آن دچار آتش سوزی شد.
وی با اعلام این که هنگام حضور آتش نشانان در محل حادثه، نیمی از این انبار غرق در شعله های آتش بود، افزود: نیروهای آتش نشانی بلافاصله به سه گروه تقسیم شدند که گروهی از آنان برای جستجوی محبوسین احتمالی، تمامی طبقات این ساختمان تجاری را کاملا بررسی کردند.
هاتفی درادامه اعلام کرد: هم زمان گروه دیگری از آتش نشانان از ضلع جنوبی انبار مشغول عملیات خاموش کردن آتش شدند و گروه سوم نیز به سرعت خود را از ضلع شمالی و درب اصلی انبار به کانون آتش رساندند و با کشیدن لوله های آبرسانی و مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، عملیات خود را برای خاموش کردن این آتش سوزی آغاز کردند.
مدیر عملیات منطقه 5 عملیات آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به بار اشتعال زیاد در محل و نیز چیدمان انبوه و غیر اصولی اجناس انبار، آتش نشانان ضمن دقت عمل خود، با سرعت عمل بالا، در کمترین زمان ممکن بر شعله های سرکش آتش مسلط شده و توانستند آتش سوزی را مهار و کنترل کنند.
وی در ادامه ابراز داشت: در هنگام عملیات یکی از آتش نشانان از ناحیه پا دچار آسیب شد که بلافاصله توسط عوامل اوژانس به مرکز درمانی منتقل شد.
این مدیرعملیات آتش نشانی دلایل وقوع این آتش سوزی را از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی ذکر کرد و افزود: نیروهای عملیات آتش نشانی پس از خاموش کردن کامل آتش سوزی، حجم زیاد دود های انتشار یافته را با بکارگیری فن های قوی آتش نشانی از داخل این ساختمان تجاری به بیرون تخلیه کردند.
وی ضمن اظهارخرسندی از تشکرهای مکرر کسبه و مردم در صحنه عملیات از عملکرد خوب و به موقع آتش نشانان افزود: آتش نشانان به کمک کسبه محل پس از تخلیه اجناس و وسایل سوخته به خارج از انبار و ایمن سازی ساختمان، تذکرات ایمنی لازم را به کسبه و همسایگان ارائه کردند.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119295