انجمن مدیران ساختمان

11799
انفجار و آتش سوزی مواد آتش بازی یک مصدوم بر جای گذاشت
تاریخ : 1398/7/21 11:53: کد خبر : 11799
آتش سوزی ناشی از انفجار مواد اولیه ساخت وسایل آتش بازی در یک منزل مسکونی واقع در جاده ورامین منجر به سوختگی و مصدومیت مردی 55 ساله شد.
انفجار و آتش سوزی مواد آتش بازی یک مصدوم بر جای گذاشت
به گزارش پایگاه خبری 125، یکی از ساکنان منزل که در حال برشکاری با دستگاه سنگ فرز برقی در اتاق خواب بود، ناگهان با شعله های آتش مواجه شد و از پنجره طبقه سوم، خود را به بیرون پرتاب کرد که شاهدان در تماس با سامانه 125 آتش نشانی، وقوع این رخداد را گزارش داده و درخواست کمک کردند.
ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران به محض دریافت این خبردر ساعت 12:27 دقیقه روز گذشته به سرعت آتش نشانان ایستگاه 86 و گروه امداد و نجات 17 این سازمان را به محل حادثه در جاده ورامین، شهرک عباس آباد روانه کرد.
رضا هاشمی شال معاون عملیات منطقه هفت سازمان آتش نشانی تهران که در محل حاضر شده بود، درخصوص جزئیات این حادثه گفت: در طبقه سوم ساختمانی سه طبقه، یک منزل مسکونی به وسعت 55 متر مربع از قسمت اتاق خواب دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: بنابه اظهار شاهدان پس از شنیدن صدای انفجار خفیف و مشاهده شعله های آتشی که از پنجره ی اتاق خواب به بیرون زبانه میکشید ناگهان مردی 55 ساله ازساکنان این واحد مسکونی، خود را به بیرون پرتاب کرد و داخل حیاط این ساختمان مسکونی افتاد.
معاون عملیات منطقه 7 آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان در کمتر از دو دقیقه، خود را به محل رسانده و پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، وارد این منزل مسکونی شده و با استفاده از لوله های آبده، آتش را مهار و خاموش کردند و همچنین از سرایت آن به دیکر قسمتهای منزل جلوگیری به عمل آوردند.
وی ادامه داد: گروه دیگری از آتش نشانان نیز به سرعت به طرف شخص مصدوم که به شدت دچار سوختگی شده بود، رفته و وی را برای انتقال به بیمارستان تحویل امدادگران اورژانس دادند.
هاشمی شال درمورد علل بروز این حادثه ابراز داشت: بی احتیاطی و سهل انگاری شخص مصدوم در نگهداری مواد اولیه ساخت وسایل آتش بازی جشن ها دراتاق خواب این منزل و همچنین برشکاری و ریختن شراره های برشکاری بر روی این مواد قابل اشتعال موجب شعله وری ناگهانی در اتاق خواب و نیز وقوع آتش سوزی شد.
وی در ادامه تاکید کرد: شدت حرارت به قدری زیاد بود که شخص مصدوم برای رهایی از شعله های آتش که لباس هایش را فراگرفته بود، خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرده و از طبقه سوم به داخل حیاط سقوط کرد که این مرد علاوه بر سوختگی شدید، دچار مصدومیت و شکستگی اعضای بدن نیز شد.
معاون عملیات منطقه 7 این سازمان در خصوص علل اصلی این حادثه گفت: با حضور کارشناسان آتش نشانی منطقه و همچنین عوامل انتظامی در محل حادثه، تحقیقات جهت شناسایی دلایل بروز این انفجار و آتش سوزی آغاز شد.م7
عکس: حمید امدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119309