انجمن مدیران ساختمان

1180
لبخند دوباره زندگی به کارگر چاهکن
تاریخ : 1397/10/10 11:21 کد خبر : 1180
با تلاش نفسگیر آتش نشانان کارگر مقنی که در اعماق 10 متری چاهی در خیابان ستارخان گرفتار شده بود، به زندگی برگشت.
لبخند دوباره زندگی به کارگر چاهکن
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی اطلاع رسانی کارگران یک مجتمع مسکونی با سامانه 125 مبنی بر ریزش دیواره چاه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 10 را به همراه گروه امداد و نجات 18 و 3 ساعت 12:40 دیروز به خیابان ستارخان، خیابان پاتریس لومومبا، کوچه کریمی اعزام کرد.
به گفته احمد صفری مدیر منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران، در اتاق پست برق یک مجتمع مسکونی 6 طبقه دو کارگر افغان جهت حفاری چاه ارت مشغول کار بودند که ناگهان در عمق 10 متری قسمتی از دیواره های چاه ریزش کرده و یک نفر از کارگران جوان به طور کامل زیر خروارها خاک گرفتار شده بود.
وی افزود: یکی از این کارگران به سختی خود را به خارج از چاه رساند و این حادثه را به سامانه 125 اطلاع رسانی کرد.
صفری خاطرنشان کرد: آتش نشانان به سرعت ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با توجه به سست بودن دیواره چاه، با استفاده از تجهیزات مخصوص از ریزش قسمت های سست دیواره جلوگیری کردند.
وی افزود: آتش نشانان بی درنگ عملیات خاک برداری از روی بدن کارگر 21 ساله از تبعه افغان را آغاز کردند و پس از 9 ساعت تلاش موفق شدند وی را از زیر خروارها خاک بیرون بکشند.
صفری تصریح کرد: آتش نشانان کارگر جوان را برای انجام معاینات پزشکی و انتقال به مراکز درمانی، تحویل عوامل اورژانس دادند که خوشبختانه حال عمومی وی مساعد گزارش شد.
کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران همواره به شهروندان توصیه می کنند، برای حفر چاه موارد ایمنی را رعایت و از کارگران مقنی با تجربه استفاده کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117176