انجمن مدیران ساختمان

11800
جوشکاری ناایمن کارگاه کفاشی را به آتش کشید
تاریخ : 1398/7/21 13:5:0 کد خبر : 11800
آتش سوزی در یک کارگاه کفاشی در محله یاخچی آباد تهران مقارن ظهر دیروز با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد
جوشکاری ناایمن کارگاه کفاشی را به آتش کشید
به گزارش پایگاه خبری 125، کارگران با مشاهده شعله های آتش که در اثر جوشکاری در مجاورت مواد قابل اشتعال ایجاد شده بود در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت 12:37 دقیقه روز گذشته به سرعت آتش نشانان ایستگاه 82 را به محل حادثه در یاخچی آباد، خیابان 12 متری تاجیک اعزام کرد.
محسن حاجی شمسایی رییس ایستگاه 82 آتش نشانی تهران دراین خصوص ابراز داشت: در قسمت زیر زمین یک ساختمان دو طبقه مسکونی که از آن بعنوان کارگاه کفاشی استفاده می شد، مقدار زیادی کارتن و کاغذ دچار آتش سوزی شد.
وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با بستن دستگاه تنفسی وارد زیر زمین 50 متر مربعی شده و با استفاده از لوله های آبدهی، شعله های آتش را مهار و خاموش کردند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی درادامه گفت: نیروهای آتش نشانی با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص آتش نشانی، دود های حاصله را به خارج از کارگاه زیرزمینی تخلیه کردند.
وی بی احتیاطی به هنگام جوشکاری در مجاورت کاغذ و کارتن ها را علت اولیه بروز این آتش سوزی ذکرکرد و افزود: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه، تذکرات ایمنی لازم در مورد رعایت اصول ایمنی در هنگام جوشکاری را به کارگران این کارگاه کفاشی گوشزد کردند.م7
عکس: حمید امدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119311