انجمن مدیران ساختمان

11816
آتش سوزی خودروی سواری در پاركینگ مجتمع مسكونی
تاریخ : 1398/8/4 13:29:0 کد خبر : 11816
آتش سوزی خودروی سواری در یک مجتمع مسکونی ۱۳۵ واحدی در خلازیل، با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
آتش سوزی خودروی سواری در پاركینگ مجتمع مسكونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۱۵:۲۶ دقیقه روز گذشته در پی آتش سوزی یك دستگاه خودروی وانت پیكان در پاركینگ مجتمع مسكونی سهیل در خلازیل تعداد زیادی از ساكنین با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و این حادثه را اطلاع رسانی کردند كه ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های ۸۱، ۲۲، گروه نجات ۶ و خودرو نردبان و خاور حامل دستگاه تنفسی ایستگاه ۲۲ را به محل حادثه اعزام كرد.
بنابر اظهارات محسن حاجی شمسایی افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران، یك دستگاه خودرو وانت پیكان پس از توقف در پاركینگ منفی دو، یك مجتمع مسكونی ۱۳۵ واحدی از قسمت موتور دچار آتش سوزی شده بود و دود ناشی از این آتش سوزی تمام ساختمان را فرا گرفته و تعداد زیادی از ساكنین در داخل مجتمع محبوس شده و قادر به خارج شدن از داخل ساختمان نبودند.
وی افزود: آتش نشانان ضمن رعایت موارد ایمنی، پس از قطع برق و گاز ساختمان، به چهار گروه تقسیم شدند كه سه گروه جهت جستجوی محبوسین و گروه دیگر با استفاده از دستگاه تنفسی و یك رشته لوله آبدهی آتش نشانی وارد ساختمان شدند و در زمان كوتاهی به كانون آتش سوزی دست پیدا كرده و شعله های آتش را مهار و خاموش كردند.
شمسایی تصریح کرد: آتش نشانان پس از جستجو و نجات محبوسین گرفتار در محیط دود گرفته ساختمان و مهار شعله‌های آتش با استفاده از چند دستگاه فن مكانیكی اقدام به تخلیه دود از داخل ساختمان كردند و به بازدید و بررسی نهایی پرداختند.
وی با اعلام اینكه با حضور به موقع آتش نشانان در این حادثه هیچ یك از ساكنین دچار مصدومیت نشدند، اظهار كرد: اگر در ساختمان از سیستم های مناسب ایمنی اعلام و اطفا آتش سوزی استفاده می شد، جان ساكنین در خطر نمی افتاد و خسارات كمتری به ساختمان وارد می شد.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119389