انجمن مدیران ساختمان

11825
مهار بموقع آتش سوزی در پشت بام فروشگاه بزرگ
تاریخ : 1398/8/9 10:59:0 کد خبر : 11825
آتش سوزی در پشت بام یک فروشگاه زنجیره ای در بزرگراه شهید لشکری با تلاش آتش نشانان به سرعت مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.
مهار بموقع آتش سوزی در پشت بام فروشگاه بزرگ
به گزارش پایگاه خبری 125، با تماس کارکنان یک ساختمان اداری و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 34، 98، 8 و خودروهای پشتیبانی را ساعت 14:05 دقیقه ظهر روز گذشته به محل حادثه در ابتدای بزرگراه لشکری اعزام کرد.
محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل وقوع حادثه حضور داشت، دراین خصوص گفت: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد مقدار زیادی دود از قسمت پشت بام یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ متصاعد می شود.
وی افزود: پیش از حضور آتش نشانان در محل، پرسنل فروشگاه با بکارگیری تجهیزات ایمنی و خاموش کننده موجود در محل مشغول خاموش کردن آتش بودند که با رسیدن نیروهای آتش نشانی و آبرسانی به کانون آتش، عملیات مهار آتش توسط آتش نشانان آغاز شد.
دیبا تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی از دو قسمت مشغول مهار شعله های آتش که در هنگام ایزوگام کردن پشت بام توسط کارگران رخ داده بود، شدند و با تلاش فراوان توانستند شعله های سرکش این آتش سوزی را مهار و از سرایت آن به اطراف و اتاق های همجوار جلوگیری کنند.
مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، افزود: خوشبختانه در این حادثه فرد یا افرادی در این آتش سوزی گرفتار نشده بودند و فقط پرسنل ساختمان در حال خاموش کردن آتش بودند که با راهنمایی آتش نشانان بدون هیچ مشکلی از محل خارج شدند.
وی اظهار داشت: نیروهای عملیاتی پس از اطمینان از نبود خطر و لکه گیری نهایی با تخلیه دود کامل از کل ساختمان، محل حادثه را تحویل مسئولین این ساختمان دادند.
گفتنی است: علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان منطقه پنج عملیات در حال بررسی است.م1
عکس: امیر احمدی/پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119409